"זה רצח נתעב"

נתניהו, ליברמן וארדן סיירו בזירת הפיגוע בת"א

לאחר חצות הלילה הגיעו ראש הממשלה, שר הביטחון והשר לביטחון פנים לסיור בזירת הפיגוע בת"א. הבוקר הוחלט על ביטול אלפי היתרים שניתנו לפלסטינים לרגל חודש הרמדאן (חדשות בארץ)

נתניהו, ליברמן וארדן בזירת הפיגוע (צילום: מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה)

אל זירת הפיגוע בשרונה בתל אביב הגיעו הלילה (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לאחר דיון ביטחוני שנערך בקריה.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי "היה לנו אירוע מאוד קשה של אכזריות, פשע, רצח בדם קר וטרור בלב תל אביב". נתניהו הוסיף ושלח תנחומים למשפחות הנרצחים ואיחל החלמה לכל הפצועים.

"הפיגוע נעשה על ידי אנשים שלא מעריכים את החיים", אמר ראש הממשלה ושיבח את אלו שהצילו חיים. "אני רוצה לשבח את הגבורה של האזרח שהציל כנראה לא מעט חיים, של מאבטח שפעל במהירות, וגם של השוטר שניטרל את המחבל השני. טרגדיה גדולה יותר נמנעה על ידי נחישות האזרחים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בזירת הפיגוע כי "זה רצח נתעב", והוסיף כי "מהרגע שנודע על האירוע צה"ל פועל בנחישות ובמהירות, ואנחנו נעשה את כל הצעדים שמתבקשים מפיגוע כזה, את מה שמתבקש מהמצב הזה. אנחנו לא מתכוונים להשלים עם כך".

השר גלעד ארדן אמר כי "שני מחבלים שפלים מגיעים לבית קפה שקט, פסטורלי. מנסים לבצע טבח נוראי במקום שבו האזרחים הכי מצפים לשקט, לשלווה, לבלות עם משפחותיהם".

ארדן סיפר כי ערך הערכת מצב עם המפכ"ל רוני אלשיך ולאחר מכן השתתפו בהערכת מצב בראשות ראש הממשלה. "יש לנו כבר מספר תובנות לגביי הצעדים הנדרשים בהמשך".

היום בשעה 12:00 יכונס הקבינט בקריה בתל אביב, לדיון מיוחד בעקבות הפיגוע.

הפיגוע הקשה התרחש בתוך מסעדת ברנר במתחם שרונה בתל אביב, כאשר שני מחבלים שישבו במסעדה, פתחו לפתע באש לעבר הנוכחים, רצחו ארבעה בני אדם ונפצעו עוד 20, שלושה מהם במצב בינוני.

בעקבות הפיגוע הקשה, הורה הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יובא פולי מרדכי, בהתאם להערכת המצב הביטחונית, על הקפאת 83 אלף היתרים לביקורי משפחות של פלסטינים מיהודה ושומרון בישראל במהלך חג הרמדאן.

בנוסף הוחלט על הקפאת 204 היתרי העבודה והשהייה בישראל של בני המשפחות של מחבלים. כמו כן הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לחודש הרמדאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר