מתקפת טרור היסטורית

שלב אחר שלב: כך בוצע הטבח בארצות הברית

עומאר מאטין פצע אומה שלמה בטבח שביצע בשבת לפנות בוקר בפלורידה שבארה"ב. גלגולה של מתקפת טרור - שתותיר את העם האמריקני עוד זמן רב ללקק את פצעיו - דקה אחר דקה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עומאר מאטין על רקע ההמולה והיריות (מתוך ynet)

הטבח המחריד בפלורידה, מקובע אט אט בתודעה האמריקנית כבעל משמעות היסטורית. אירוע ירי קטלני מכוון - כנראה מתקפת טרור איסלאמי - הגדול בתולדות ארה"ב, שבסופו נמנים 50 הרוגים ועוד עשרות פצועים, מצדיק לחלוטין את הורדת הדגל הבוקר בארה"ב לחצי התורן כאות אבל לאומי.

הכל מתחיל כמה דקות לפני 2.00 לפנות-בוקר - 9.00 בבוקר יום השבת אתמול, שעון ישראל - כשנענית שיחה טלפון במוקד החירום 911 ונשמע בה קולו של אדם הממלמל משהו, שמתברר בהמשך כשבועת אמונים לארגון דאע"ש (המדינה האיסלאמית).

ב-2.02 לפנות בוקר, נכנס למרכז בילוי בעיר אורלנדו שבמדינת פלורידה צעיר חמוש ברובה M-16, אקדח ומטעני נפץ ופותח בירי ממוקד כלפי הנוכחים הרבים שבמקום. ניכר ביורה כי הוא כנראה מאומן במעשיו, מאחר ובתוך דקות בודדות הוא כבר מספיק לרצוח עשרות ולפצוע עוד מספר זהה של אנשים.

בשעה 2.10 מנסה היורה - שמתברר בהמשך כעומאר מאטין - להימלט מהזירה, אך מאבטח במקום יורה לעברו ועוצר את מסלול מנוסתו. הרוצח מצליח בשלב זה לחמוק מהירי לכיוונו, וחוזר לתוך מרכז הבילוי ומתבצר בתוכו עם עוד כ-30 מהנוכחים במקום, שהופכים ברגע זה לבני ערובה של טרוריסט מתוחכם וחסר מעצורים.

הרוצח עומאר מאטין

במהלך השעתיים הבאות מצליחים כמה מאות איש לברוח מהמתחם כל עוד נפשם בם, ובמקביל מגיעים אליו חיילי היחידה המיוחדת למלחמה בטרור בנוסף לכוחות שיטור מקומיים שמקיפים את האזור המתוחם מכל עבריו, בכוננות מלאה לקראת פעולת פריצה כדי לשחרר את בני הערובה, להבהיל את הפצועים לטיפול רפואי וללכוד את המחבל המסוכן.

בשעה 5.00 בבוקר, נוגח רכב משוריין של הכוחות המיוחדים בקיר המבנה, ופוער בו חור המספיק לכוחות לחדור דרכו אל המקום. לפעולה קדמו הטעיות שונות, כהפעלת מטעני דמה מכיוונים אחרים של המבנה, כדי ליצור בתוכו את המחשבה השגויה שהפריצה מתחילה בכיוונים הללו.

20 דקות לאחר מכן, ב-5.20 בדיוק, מסתיים קרב יריות בין הכוחות לרוצח האפגני בן ה-30, במותו של האחרון - לא לפני שכדור מנשקו נעצר בנס בקסדת אחד הלוחמים - ובשחרור כ-50 הפצועים ששכבו במקום ושיוועו לעזרה ו-30 בני הערובה שכבר הכינו עצמם לגרוע מכל.

המחזה המחריד של עשרות עשרות גופות - כ-50 במספר - מוטלות על הקרקע, לא יסור עוד זמן רב מהתודעה הקולקטיבית הלאומית, שכמובן עדיין מדוכדכת ומוכת הלם ביממה שחלפה מהתרחשותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר