הפשרה נדחתה

גפני מתנגד שהסוכנות היהודית תקים מקוואות לרפורמים

ח"כ משה גפני שהגיש את חוק המקוואות מתעקש להעלותו להצבעה היום ודחה את כל ניסיונות הפשרה, כולל זו שהציעה כי הסוכנות היהודית תבנה להם מקוואות. "לא יקבלו זאת לעולם", אמר (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

חוק המקוואות שהוביל יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בשם סיעות יהדות התורה, ש"ס והבית היהודי, המבטל את החלטת בג"ץ להכרה ברפורמים לטבילה במקוואות, יובא היום (שני) להצבעה. על-פי החוק החדש, המקוואות יהיו נתונות לסמכות הרבנות הראשית בלבד.

הצעת החוק באה בעקבות קביעת בית המשפט כי הרפורמים יהיו שווים בנושא המקוואות ויוכלו להטביל 'גרים' שלהם במקוואות הרגילים, כפי שפועל מערך הגיור האורתודוקסי.

בעקבות הפסיקה, הגיש גפני הצעת חוק המבטלת את החלטת בג"ץ וקובעת שהמועצה הדתית רשאית שלא להתקשר בהסכם עם גוף כזה ולא תהיה שום הכרה ברפורמים.

הצעת החוק האמורה עוררה סערה רבה, ולקראת ההצבעה היום, פנו אנשיו של ראש הממשלה לגפני, וביקשו שידחה את ההצבעה. גפני אמר כי הוא מוכן לכך, אך במקביל הח"כים החרדים לא ישתתפו בשום הצבעה, עד שתיערך הצבעה על חוק המקוואות.

ב"יתד נאמן" דווח הבוקר כי באשר להצעה כי הסוכנות היהודית תבנה מקוואות לרפורמים, אמר גפני כי הוא מתנגד לכל בנייה של מקוואות לרפורמים, על אף שהסוכנות הינה גוף חיצוני.

"מבחינת החוק לא תהיה בניית מקוואות לרפורמים ולא תהיה שום הכרה בהם", אמר גפני, "כל רצונם הוא לקנטר ולהקניט ושתהיה להם הכרה על-ידי החוק והחוק אינו מכיר ולא יכיר בהם בשום אופן וצורה. הסוכנות היהודית שהיא גוף חיצוני יכולה הייתה גם לבנות להם בעבר, אך לא באמת מעניין את הרפורמים לא המקוואות ולא התקציבים, כי לא חסר להם משאבים כלכליים".

"העובדה היא שבארה"ב שם הם מונים מספר הרבה יותר גדול של חברים בקהילותיהם, הם לא הקימו ולו מקווה אחד ולכן הם גם לא יבנו על-ידי הסוכנות. עובדה זו מוכיחה שכל רצונם הוא לנגח לקבל הכרה ולגיטימציה ולהיות יחד, והם לא יקבלו זאת לעולם", הוסיף גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר