חוק המקוואות אושר בוועדה

ח"כ ישראל אייכלר באיום חריף על בג"ץ • צפו

ועדת הפנים של הכנסת אישרה את חוק עוקף בג"ץ, חוק המקוואות של גפני. במהלך הדיון, איים ח"כ אייכלר על בג"ץ כי "יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

ועדת הפנים של הכנסת אישרה בצהריים (שני) את חוק עוקף בג"ץ, חוק המקוואות, של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני. החוק אושר להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת וצפוי לעבור שינויים בדיונים לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

במהלך הדיון דווח כי אחת מהצעות הפשרה של הליכוד היא שהסוכנות היהודית תבנה ארבעה מקוואות עבור הרפורמים. גפני הודיע כי אינו מכיר את ההצעה וכי הוא מתנגד לה.

ח"כ ישראל אייכלר אמר בדיון כי "הרפורמים פסקו בארה"ב שבריכה כשרה לגיור בדיוק כמו מקווה. זה מראה שדרישת בג"ץ להכניס למקוואות ארגוני חוץ שמטרתם ליצור מלחמת דת במדינת ישראל.

"בן גוריון הגיע להסכמה עם הדתיים שחיי הדת במדינה יתנהלו על פי ההלכה שנקבעת על ידי הרבנות הראשית. לא תמיד אהבנו את הרבנות אבל המדינה מכירה רק בה".

לדבריו: "אם בג"ץ יחולל מלחמת דת ויפר את סמכות הרבנות ההלכתית ויאפשר לכל ארגון להפר חוקים וסדרים; יש לנו שמונה מאות אלף יהודים שיפרו את חוקי שאר רשויות השלטון ויעשו כרצונם נגד השלטון החילוני במדינה".

ח"כ אורי מקלב אמר: "בכל פעם שאנו מחוקקים בנושאים הקשורים לדת אנו נתונים למסע הסתה משומן של התנועות הרפורמיות. אך חשוב להדגיש כל מקום שנידרש, נשוב ונתקן את החוק על מנת שלא יפגעו ענייני הדת שהיו נהוגים עד כה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר