בלעדי ב"כיכר השבת"

הרב מיכאל לסרי בראיון מרגש על בנו שטבע למוות: "זה כמו עקידת יצחק"

פטירתו של שמעון יוחאי לסרי ז"ל בטביעה היכתה בתדהמה את הציבור החרדי. בשיחה מיוחדת עם "כיכר השבת", מדבר אביו הרב מיכאל לסרי על הכאב והצוואה שהותיר לו בנו ז"ל. צפו (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

שיחת החיזוק של הרב לסרי יום לאחר שקבר את בנו: פטירתו בדמי ימיו של תלמיד הישיבה שמעון יוחאי לסרי ז"ל, בנו של הרב והמרצה משמח הלבבות רבי מיכאל לסרי, מבכירי עולם התשובה, היכתה בתדהמה את מכריו וחבריו של הבחור וחלקים גדולים בציבור. שמעון יוחאי ז"ל, טבע בערב שבת קודש בשעה שירד לחוף ימה של אשדוד לטבול ולהיטהר לקראת השבת והחג.

הרב לסרי קיבל עליו את צידוק הדין באהבה, ומאז אמש, מוצאי החג, עולים אלפים אל סוכת האבלים בכדי לנחמו. קהל המנחמים שמגיע בהמוניו בכדי לחזק ולעודד את הרב, מופתע לגלות את הרב שמתוך אמונה יוקדת והשקפה צרופה מחזק את ליבות כולם ומעורר אותם לתשובה.

כתב "כיכר השבת" הזכיר לרב לסרי את שיחות החיזוק אותם הוא העביר מידי פעם לגולשים, ושאל במה ניתן להתחזק בעת הזאת כשמידת הדין פקדה את משפחת הרב ואת כלל ישראל.

הרב מיכאל לסרי, הערב. בקטן: בנו שמעון יוחאי ז"ל

הרב השיב: "אנשים שואלים וזו קושיה גדולה, כיצד ייתכן שבדורות הקודמים כשהייתה מתרחשת כזאת טרגדיה גדולה היו אנשים בוכים, מתרגשים ומתעלפים, ואילו בדור שלנו העיניים עוד יבשות. התשובה היא שבדורות הקודמים חשבו שהמשיח עוד רחוק ולכן הצטערו מאוד, אבל היום כולם מרגישים שהמשיח בפתח. עברנו כבר 2,000 שנות גלות ואנשים חשים שהנה המשיח כבר בפתח. אם כן עוד מעט כולנו נחזה יחד בתחיית המתים".

"אם לוקחים את זה נכון וכך הראתי להם בילקוט מעם לועז, אז זה כמו עקידת יצחק. מי שלוקח את זה נכון זה ממש כמו עקידת יצחק. לדעת כי "הצור תמים פועלו וכל דרכיו משפט קל אמונה ואין עוול", זה כמו עקידת יצחק. וכמו שעקידת יצחק הועילה לכל עם ישראל, כך גם עקידת יצחק הפרטית מועילה לכל עם ישראל".

"צריך לדעת שכל דבר שקורה בעולם - זה הקב"ה רוצה לדבר איתנו. רק הוא מדבר אלינו דרך כל אותם מקרים ומבקש מאיתנו להוסיף ולהתחזק. הצוואה שלו (של בני י.כ.) היתה להוסיף ולהתחזק ולהתמיד בתורה. כולם צריכים לקחת על עצמם להתחזק בכל אותם דברים שקשורים לקדושה וזה יהיה לעילוי נשמתו הטהורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר