חוק אייכלר אושר: פרסום שם של נפגע בפיגוע - רק באישורו

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום את הצעת החוק של חבר הכנסת ישראל אייכלר, לפיה יאסר לפרסום שמותם של פצועים והרוגים בפיגועים בלא הסכמה (חדשות, פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ארכיון (Moti Karelitz/Flash90)

"חוק אייכלר" אושר בוועדת השרים: וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת החוק של חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה), לפיה יאסר לפרסום שמותם של פצועים והרוגים בפיגועים.

על פי הצעת החוק, בכדי לפרסם את שמו של פצוע באירוע טרור לאומני ידרש המפרסם לאישורו של נפגע הפיגוע. במקביל יאסר לפרסום שמות הרוגים בפיגועים לפני שמשפחת ההרוג תקבל על כך הודעה רשמית. כיום נוהגים כלי התקשורת שלא לפרסם שמות הרוגים לפני הודעה למשפחה אך הדבר אינו מעוגן בחוק, זאת בניגוד להרוגים במערכת הביטחון עליהם מטילה מערכת הביטחון צנזורה.

בחודשים האחרונים החלו הרשויות בישראל לתת דגש על פרסום שמות הרוגים לפני ההודעה למשפחה ויצאו בקמפיינים הקוראים לציבור שלא לפרסם שמות הרוגים ברשתות החברתיות בכלל ובאפליקציית וואטסאפ בפרט.

הקמפיין של לעמ

לפני מספר חודשים פרסמה לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ) סרטון הקורא לציבור שלא לשתף שמות הרוגים בפיגועים בקבוצות ווטסאפ. לפני מספר שבועות הצטרף צה"ל גם הוא לקמפיין ושחרר סרטון הסברה משלו הקורא לציבור לחשוב על הפגיעה במשפחות ההרוגים על ידי פרסום בקבוצות הווטסאפ.

הקמפיין של צהל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר