סוער ב"בית מתתיהו"

החזן פוטר, ראש הישיבה התנצל והמשגיח עזב את ההיכל

לפני כשנתיים החזן של "בית מתתיהו" פוטר, כנראה בשל השתייכותו לפלג הירושלמי. לאחרונה, ראש הישיבה התנצל בפניו. בחג השבועות, הוא שב לשמש כחזן והמשגיח עזב את בית המדרש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ב ויסבקר על רקע היכל 'בית מתתיהו'. ארכיון (צילום: יהודה ג., באדיבות המצלם)

סוער ב"בית מתתיהו": לפני כמעט כשנתיים פוטר החזן המיתולוגי של הימים הנוראים בישיבת "בית מתתיהו", הרב אלעזר שושן, ממשרתו כחזן בישיבה, זאת אחרי שנים רבות בהם היה עובר לפני התיבה. לטענת מקורביו, בשל השתייכותו לפלג הירושלמי נגד גדולי ישראל.

לאחר פיטוריו עבר הרב שושן לשמש כחזן בימים הנוראים בישיבת "כנסת יצחק" בחדרה בראשותו של הגאון רבי יהושע ארנברג, המשתייכת לפלג.

בשבועות האחרונים, כך נודע ל"כיכר השבת", פנה ראש ישיבת "בית מתתיהו", הגאון רבי ברוך ויסבקר לפייס את הרב שושן זאת לאחר שחשש שיש בליבו קפידא עליו.

בעקבות השיחה בין השניים הגיע הרב שושן בחג השבועות לשמש חזן בהיכל ישיבת בית מתתיהו בבני ברק.

אלא שמתברר כי הסערה רק החלה.

בעת כניסת החזן הרב אלעזר שושן להיכל הישיבה עזב המשגיח הגאון רבי שלמה ברויאר את ההיכל והתפלל במניין אחר, עד לאחר קריאת התורה, זאת במחאה על החלטת ראשי הישיבה להחזיר את החזן למשרתו.

בקרב תלמידי השיבה חלוקות הדעות כאשר יש כאלו המצדדים בראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר ויש המצדדים דווקא בהתנהגותו של המשגיח רבי שלמה ברויאר.

אחד התלמידים מספר ל"כיכר השבת" כי "כאשר הרב שושן ניגש לעמוד, המשגיח, שתמיד מתפלל בקול ובדביקות, היה נראה מתוח. לפני שמונה-עשרה הוא נעלם וחזר למגילת רות, מיד כשהחזן סיים את שחרית".

לדבריו, לאחר התפילה נאספו עשרות בחורים סביב המשגיח להודות לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר