ממשיכים להילחם בדת

יש עתיד מציעה: תחבורה ציבורית בשבת קודש

שלושה חברי כנסת מסיעת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד הגישו הצעת חוק המבקשת לאפשר תחבורה ציבורית בשבת קודש בכדי לאפשר לצעירים ללא רישיון ולמבוגרים לחלל את השבת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

שלושה חברי כנסת מסיעת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד הגישו הצעת חוק המבקשת לאפשר תחבורה ציבורית בשבת קודש ברחבי הערים בישראל.

הח"כים, יעל גרמן, קארין אלהרר ויואל רזבוזוב מבקשים להגיש הצעת חוק לפיה תותר תחבורה ציבורית ברחבי הערים ובכבישים הבין-עירוניים בכדי לאפשר לצעירים ללא רישיון ולמבוגרים לחלל את השבת ולנסוע בתחבורה ציבורית.

הצעת החוק צפויה לעלות להצבעה בשבוע הבא בוועדת שרים לענייני חקיקה, אך היא תדחה בשל העובדה שהסיעות החרדיות חברות בקואליציה וימנעו זאת.

לדברי ח"כ גרמן: "זוהי הצעה הבאה לעשות צדק חברתי ולאפשר לאוכלוסיות מוחלשות להגיע לפארקים, למרכזי הבילוי, לחוף הים ולחברים בשישי, בשבת ובחגים, ולמעשה תתן מענה למי שאין להם רכב פרטי או יכולת כלכלית לשלם על מוניות, ולא יכולים להגיע למקומות אלו".

גרמן הוסיפה: "כל עיר תוכל לקבוע אם היא רוצה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ותצביע על כך במועצת העיר בצורה דמוקרטית. התחבורה תופעל בצורה מצומצמת, בקו אחד או שניים שיעברו במרכז העיר ויתנו מענה למרבית התושבים הגרים מסביב. בהצעה שלנו אנו מדברים על מיניבוסים, כדי להפחית את הרעש, זיהום האויר והנראות".

גרמן הדגישה כי אין בכוונתה לבקש תחבורה בשכונות החרדיות: "כמו כן, כדי לא לפגוע ברגשות שומרי השבת, קווי התחבורה לא יעברו ליד בתי כנסת וימנעו מכניסה לשכונות חרדיות או דתיות". כאמור, הצעת החוק צפויה להידחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר