בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת"

תמיכה בנח"ל החרדי? ההתנגדות החריפה של מרן הגר"ע יוסף

תמיכתם של חלק מגדולי ישראל בנח"ל החרדי, כפי שפורסמה ב"כיכר השבת", מביאה את בני התורה הספרדים להפיץ שוב את דעתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שהתנגד לכך בחריפות רבה (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל (צילומים: קובי גדעון - פלאש 90, באדיבות המצלם)

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על מכתב תמיכה מגדולי ישראל במקימי הנח"ל החרדי, בני תורה ספרדים מפיצים כעת שוב את דעתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל נגד הגיוס לנח"ל החרדי.

במכתב שהתפרסם עם הקמת הנח"ל החרדי ועליו חתמו גדולי ישראל ובראשם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל נכתב: "קול ענות במחנה, על גזירה כי באה, ויסיתו אנשים מקצה המחנה בעלי דעות משונות, יחד עם אנשים מחוץ למחנה, לאומיים ציוניים ומזרחיים, לאמר, להציל באנו תלמידי בית רבן, שתורתם תהיה קרעים, לחגור כלי מלחמה ולהמיר עול ישיבה בעול צבא".

"ובחלקלקות לשון יפתו, שעול בשר ודם קצינים ומפקדים יציל את פורקי עול תורה מן החטא, אך הבל בני אדם כזב, בני איש להעלותם מהבל על ידי כן וכו' ויכשילום בקלות וחמורות במחנות הנחל החרדי, שם משכנים בכפיפה אחת עוברי עבירות חמורות יחד עם עלמי חמודות. וזעקת שבר של הורים ומורים נשמעים על בני ציון היקרים שהגיעו לידי חילול שבת ועבירות חמורות וביזוי כל קודש, ויפלו בקרב מחנות הצבא שם שוררת אווירת פריקת עול".

המכתב הובא בספר 'ילקוט יוסף' חלק כיבד אב ואם של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שכתב כי המכתב עסק "בעניין הנחל החרדי, הנה ז"ל הכרוז שיצא לאחרונה עליו חתומים מגדולי ישראל ובראשם מרן אאמו"ר".

כמו כן במכתב שיצא בשנת תשס"א, עליו חתומים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצ"ל, ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא המועצת הנוכחי הגאון חכם שלום כהן ובכירי הרבנים הספרדים נכתב בין היתר: "קול ענות במחנה, לא קול תורה כי אם קול מלחמה רח"ל, על גזירה כי באה ויסיתו אנשים מקצה המחנה בעלי דעות ממשונות יחד עם אנשים מחוץ למחנה לאומיים מזרחיים, לאמר להציל באנו תלמידי בית רבן שתורתם נעשית קרעים ולהמיר עול תורה בעול צבא".

"שגנו בחרב לשונם לצוד ברשתם תמימים כאילו פתאום יתרפו מכותם, ויכשילום בקלות ובחומרות במחנות 'הנחל החרדי', שם משכנים בכפיפה אחת עוברי חמורות שבחמורות יחד עם עלמי חמודות".

הרבנים פנו לאלו הפועלים לגיוס לנחל החרדי וכתבו: "זכרו, המחטיא את הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר