התגייסות חריגה

עשרות ח"כים לנשיא: תן חנינה לצעיר שהרג אדם שתקף אותו באכזריות

עשרות חברי כנסת, בהם גם ח"כ חרדי, פנו לנשיא המדינה בבקשה לחון את יונתן היילו, צעיר אתיופי שהרג אדם שתקף אותו באכזריות מספר פעמים. "היה חשוף להתעללות מתמשכת מצד בריון" (פוליטי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
יונתן היילו (Yonatan Sindel/Flash90)

65 חברי כנסת חתמו על קריאה מיוחדת לנשיא המדינה ראובן ריבלין לחון את יונתן היילו, הצעיר האתיופי שהורשע ברצח ירון איילון שתקף אותו באכזריות. בית המשפט גזר עליו ב-2013 עונש מאסר של 20 שנה, אולם לפני כשבועיים בית המשפט העליון שינה את העבירה בה הורשע היילו מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנה.

את המכתב לנשיא יזם ח"כ יואל חסון, וחתמו עליו עשרות ח"כים מסיעות שונות בכנסת, ביניהם גם הח"כ החרדי יעקב מרגי. בקריאה לנשיא נאמר: "סיפורו של היילו ודאי מוכר לך היטב. צעיר בן העדה האתיופית, ללא עבר פלילי, שהיה חשוף להתעללות מילולית, פיזית ונפשית מתמשכת מצד בריון שכונתי, עד שבשלב מסוים בהחלטה נמהרת פנה נגד אותו בריון ובאלימות נטל ממנו את חייו... היילו ריצה כבר שלוש שנים בכלא, ולכן גם בניכוי הצפוי של שליש בגין התנהגות טובה צפויות לו עוד חמש שנים ארוכות בכלא".

"היילו אמנם לקח את החוק לידיים וביצע מעשה חמור מאוד. אין ספק שעליו להיענש על כך ולשלם את חובו לחברה. אך בשום פנים ואופן לא ניתן להשוות בין המקרה הטרגי שלו לבין מקרים אחרים של עבריינים המורשעים בהריגה".

"עוד דבר צריך להיאמר ביושר ובצער: הסיפור של היילו הוא לא רק מקרה טרגי פרטי. הוא משקף היטב את מציאות חייהם הקשה של רבים מבני ובנות העדה האתיופית; אנשים שהמדינה ורשויות הרווחה מזניחות, שהמשטרה לעיתים מתנכלת להם, ושבמקרים מרבים מעדיפים לסבול בשקט פשוט משום שהם מרגישים שאין להם אל מי לפנות".

הח"כים שחתמו על הקריאה ציטטו במכתב לנשיא את שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז שכתבה כי "זהו אחד מאותם מקרים שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר