חשיפת "כיכר השבת"

הדיינים נגד 'מלך היי': מטיף לנצרות, לבטל את מעמד הטומאה

לאחר ש'מלך היי' חשף ב"כיכר השבת" את כוונתו להביא מאות מלכים לקריאת שמע בכותל, בית הדין של הרב לוין יוצא נגדו בחריפות - "מטיף נוצרי אפריקני", וקורא לבטל את מעמד הטומאה (אקטואליה)

(צילום: כיכר השבת)

כחודשיים לאחר ש"מלך היי" חשף בראיון ל"כיכר השבת" כי הוא מתכנן להביא מאות מלכים אפריקאיים לאמירת "שמע ישראל" בכותל המערבי במהלך חג הסוכות, כעת, בית הדין של הרב אברהם דוב לוין שעוסק בין היתר ביוחסין, הוציא מכתב מיוחד בו הוא מכנה את "מלך היי" נוצרי ומבקש לפעול נגד מעמד קריאת שמע שמתכנן "המלך".

במכתב עליו חתומים הרב אברהם דוב לוין, הרב מרדכי אייכלר והרב שמשון גרוסמן, נכתב: "לאחר שהתפרסם שאותו מטיף נוצרי האפריקני מארה"ב, המכנה לעצמו בשם כאילו "הוד מלכותו מלך האי" והממשיך לפרסם את דברי הנצרות שלו, הצהיר שבכוונתו להביא בחג הסוכות לארץ ישראל ארבע מאות מלכים ומלכות נוצרים, אשר יבואו לפני הכותל המערבי המקום המקודש לעם היהודי מקום שהשכינה לא זזה משם, ושאז אותם הנוצרים יקראו "שמע ישראל", והרי נודע שנוצרים מכוונים אז את אמונתם בשילוש הכולל גם את אותו האיש".

"לכן אנו קוראים לכל אשר בשם ישראל יכונה", מוסיפים חברי בית הדין, "לבטל את המעמד הטומאה הזה. ואנו מזהירים שעל פי התורה הקדושה כל המסייע בידי הנוצרים ח"ו לחלל את הקודש, כל המחובר לטמא טמא יקרא, וקאי בארור אשר לא יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותה".

הדיינים מוסיפים וכותבים כי "ומידה טובה מרובה, והקב"ה יברך את כל אלו אשר יפעלו לבטל את אותו המעמד ויברכו בברכת התורה בברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת לעשות אותה, ויזכו לראות בבנין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן. החותמים בצער על חילול הקודש והמקדש ע"י נוכרים הבאים שעריו, ואוי לנו שכך עלתה בימינו. המצפים לרחמי שמים מרובים".

מלך היי בראיון ל"כיכר השבת"

כזכור, בפגישה עם שר הדתות דוד אזולאי ביקש "המלך היי" מהשר לאשר לו להביא את מאות "המלכים והמלכות מאפריקה" על מנת לקיים את הטקס. בראיון שהעניק ל"כיכר השבת" לאחר הפגישה הצהיר "המלך" כי הוא יהודי וכי לא שמע על טענות בנוגע ליהדותו.

למרות זאת, בית הדין של הרב לוין נדרש בעבר לנושא יהדותו של האיש שמקורו ומצאו אינם ברורים דים, ובעבר פרסם בית הדין מכתב בו נכתב כי "המלך" אינו יהודי וכי מניעיו נוצריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר