אשריכם חב"דניקים

לא עוד ז'אנר ביהדות, זו היהדות עצמה / טור תגובה

הרבי מליובאוויטש עשה למאה השנים האחרונות את מה שעשה אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב זיע"א לתחילת האלף הנוכחי. זה לא ז'אנר ביהדות, אלא היהדות עצמה. תגובה לדב הלברטל והרב אליהו ישראלי (טור)

הרב נחמיה היילברון | כיכר השבת |
האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל (Mordecai baron, scanning photograph taken by Mordecai baron- CC BY 3.0)

כמה זלזול, כמה השמצות ובעיקר - כמה בורות, הופגנו בשני המאמרים האחרונים על תנועת חב"ד שהופיעו באתר הנכבד "כיכר השבת", כשהאחד מפרכס את רעהו. כותב המאמר האחרון אף עולה על רעהו, הפרובוקטור המוכר, בשנאה התהומית אותה הוא מביע כלפי חסידות חב"ד.

דווקא מהמקום הליטאי ממנו ינקתי את השקפתי, אני מכריז ברורות שכ"ק האדמו"ר רבי מנחם מנדל שניאורסון זצוק"ל, חולל מהפכה כבירה והיסטורית בדברי ימיו הארוכים של העם היהודי: הוא עשה למאה השנים האחרונות את מה שעשה אור שבעת הימים מרן הבעל שם טוב זיע"א לתחילת האלף הנוכחי - הנגשה, הנגשת היהדות. לא עוד יהדות של בתי מדרש ובתי מוסר בלבד, אלא כזו המאירה פנים ומאירה לבבות כבויים שרמץ היהדות עוד איכשהו קיים בהם אף שבעליהם לא מודע לכך.

וזהו הסוד הגדול של תנועה - יהודית! - חיה וקיימת שרק מתפתחת ומתפשטת עוד ועוד, על אף פטירת מנהיגה האולטימטיבי והכריזמטי שכמוהו לא ראתה היהדות זה רבות בשנים.

לא. לא ז'אנר ביהדות, אלא היהדות עצמה. יותר נכון: התפתחות טבעית ומתבקשת המותאמת לעולם הדיגיטלי והמנוכר התר בייאוש אחר חום פנימי ואמיתי, מה שרק תנועת חב"ד, הדומיננטית בכל מקום אפשרי ובכל השיטות העדכניות, מסוגלת לספק.

והיו דברים מעולם. הלא לא הרי 'היהדות הרבנית' ששלטה בכיפה משך אלפי שנים כזו 'הפרושית' שקדמה לה. וגם זו האורתודקסית בת זמנינו לא תואמת אחד לאחד ליהדות המוכרת מלפני שנים רבות בתפוצות הגולה. וכוונתי כמובן - שלא יקפצו פה הטהרנים למיניהם - לניואנסים דקים ולא למהות תורתנו הקדושה בעצמה. הניואנסים, הם אלו שמאפשרים ליהדות להיות נגישה ומקרבת כל אחד, בהתאמה לכל דור לפי מצבו.

וזו, מהפכת הנגישות שחולל הרבי מחב"ד זצוק"ל, שמקפיצה את הקנאים למיניהם ממאורתם. זו מהפכת הנגישות שחולל הרבי מחב"ד זצוק"ל, שמבטיחה את קיומה של תנועת חב"ד המפוארת כתנועה תוססת ופעילה לנצח. בתוך היהדות ולא מחוצה לה, כמובן. כי היא היא היהדות, מאחר ולא ניתן לדמיין את היהדות בימינו בלעדיה.

אשריכם חב"דניקים!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר