יש רבי

תורת הרבי נצחית ולא תשתנה / תגובה לדוב הלברטל

אכן אין רבי בווידאו, לא היה וגם לא יהיה, רבי חייב להיות חי ומחייה, אך כשם שאין חיותו של הרבי תלויה בעצם היותו בעל גוף בשר ודם, כך החיות שאותה מעביר הרבי לחסידיו. תגובה לדב הלברטל (טור)

כותב השורות (באדיבות המצלם)

ראיתי את החידושים היוצאים מבית מדרשו של ד.ה. ולפני שאתייחס לתוכן הדברים ואמינותם, כדאי להתייחס לתזמון של כתבה זו, ומכך נבין את מהות הכותב (את אמינותו לא נבין...)

כבר בתחילת דבריו התייחס הכותב (ד.ה.) לסערה הקטנטנה בכפר חב"ד, ובבחינת '(לא) תעמוד על דם רעך', ניצל הכותב כמה כתבות מכפישות בגנות חב"ד בכדי להביע את דעתו הקלוקלת נגד חב"ד. (יצויין שהסערה הנ"ל - שכבר חלפה ועברה - היא אפילו לא בגדר מחלוקת פנים חב"דית, אלא נסיון נואש של כמה אינשי דלא מעלי לפגוע במעמדו של רב בישראל משום שאינו מתאים לדרכם, כך שכל התייחסות לפרשיה זו אינה במקום, ובטח שאינה משקפת תדמיתית).

מכך קורא יקר תבין מיד את מהותו של הכותב, אשר קרוב לוודאי כבר כמה שבועות נטל עטו בידו, והמתין לשעת כושר בכדי לשוב ולנגח בעדת קדושים כהרגלו הרע.

הייתי חייב להתייחס למהות הכותב, כי אחרת אף קורא בעל שכל ישר לא יבין מה לאדם ליטאי ולנעשה בכפר חב"ד? וכי ממתי אכפת לכותב הנ"ל מהתדמית החיובית של כפר חב"ד? וכי מנין לכותב הנ"ל מהי חב"ד?

עכשיו לתוכן הדברים: מר ד.ה. ראוי שתדע! כבר קדמוך מאמרים דומים שעסקו בדמיונות וכזבונות כי חב"ד עומדת על סף קצה, כבר שמענו אין ספור פעמים -בפרט בזמן הסמוך להסתלקות הרבי- כי מעתה אין סיכוי שחב"ד תשרוד ולו יום אחד ללא מנהיג.

אך המציאות טפחה על פניהם, חב"ד - אחרי עשרים ושתים שנים - לא רק ש'שרדה' אלא אף הכפילה ושילשה את כוחה, אם לפני 20 שנה היו לא יותר מ-1500 שלוחים בעולם, כיום עומד מספרם על לא פחות מ-4500 שלוחים! כ"י. אתה תגיד נס, אנחנו נגיד, הרבי איתנו.

אם אז היו כ-500 בחורים בארץ הקודש, כיום עומד מספרם על כ-1400 בחורים כ"י, אתה תגיד הילודה גדלה, אנחנו נגיד חב"ד מתעצמת. לשמוע כיום שהתנועה הרפורמית בארה"ב מתבכיינת שחב"ד 'עקפה אותם' ופועלת בקמפוסים ובמכללות בקרב בני נוער צעירים, ומצליחה לקרב אלפי יהודים לה' ולתורתו, זו בעיני הצלחה.

אכן אין רבי בווידאו, לא היה וגם לא יהיה, רבי חייב להיות חי ומחייה, אך כשם שאין חיותו של הרבי תלויה בעצם היותו בעל גוף בשר ודם נראה וניראה, אלא בדברי תורתו ומשנתו הסדורה בכל פרט בעבודת השם, כי זהו החיים האמיתים של יהודי (שמעת מר ד.ה. אלו החיים האמיתים!!! לא וידאו ולא פייסבוק), כך החיות שאותה מעביר הרבי לחסידיו הם ע"י דברי תורתו ומשנתו. וכשם שהתורה הזו לא תשתנה, אף תורתו של צדיק וקודש לא יחול בה שינוי.

אגלה לך סוד קטן, אלפי אלפים של חוזרים בתשובה, אשר טעמו ממאור התורה, ומדרך חסידות חב"ד, מעולם לא ראו ואף לא שמעו את הרבי. יתירה מזו, אף אלו שקירבו אותם לעבודת ה' גם לא ראו ולא שמעו, ובכ"ז בעלי תשובה אלו מגדלים כיום דור ישרים מבורך, בנים ובנות ההולכים בדרך התורה ומצוותיה, ע"פ משנתו של הרבי.

תתפלא, אך אילו השכלת לעיין - ולו פעם אחת - בתורתו של הרבי, תגלה אוצר בלום שלא נחשפת בחייך, ותראה בעינך הוראות ומושגים שלא ישתנו לעולם, (גם בעידן שבו הווידאו יצא מהעולם...). כי התורה הזו ניצחית ולא תשתנה.

אני מבין כי לשנות את דעתך לא אצליח, גם כאשר דברי מוכיחים אחרת, כיון שאם תשתכנע תפסיד את פרנסתך (ואני האחרון שרוצה לפגוע בפרנסתו של יהודי, ככל שיהיה...). אך לפחות תנסה לענות על השאלה הבא: מנין לך כי 'אי אפשר להנהיג את הדור ע"פ שיחותיו של הרבי מלפני חמישים שנה'? עיינת פעם בשיחותיו? יש לך איזה ניסיון ב'להנהיג את הדור'? ובכלל ממתי התחלת לשכנע את עצמך מה הרבי היה רוצה?

לכך אמליץ לך מר ד.ה. כי להבא, בטרם תיטול את קסת הסופר, תעיין קצת בדברים, תלמד את המציאות, ואולי תבין כי כבר עדיף לשנות את עצמך תחילה, במקום לנסות לחזות בעתידה של חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר