דובר צה"ל הצטלם אוכל סעודת רמדאן וחולל סערה

אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, צילם עצמו, בסרטון שהעלה לפייסבוק, שובר עם חיילים מוסלמים את צום הרמדאן בסעודה המסורתית ומברך אותם ואת עמם, וספג תגובות מכל הסוגים (צה"ל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רס"ן אדרעי והחיילים (צילום: דובר צה"ל)

בימים אלו מציינים הערבים את חודש הרמדאן. הגולשים בני המגזר הערבי כבר רגילים למצוא ברשת ברכות בערבית לרגל החודש המיוחד להם והחג שבסופו מפי דוברים ישראלים כאלו ואחרים. השנה, ברכתו של ראש מדור תקשורת ערבית בדובר צה"ל, רס"ן אביחי אדרעי, שלו חשבונות ברשתות החברתיות הפופולריים מאוד בעולם הערבי, קיבלה תהודה מיוחדת בשל אופיה החריג.

דובר צה"ל בשפה הערבית צילם סרטון שבו הוא אוכל את ארוחת שבירת הצום יחד עם חיילים ערבים מוסלמים המשרתים בצה"ל ומברך אותם בברכת הרמדאן המסורתית, ואלו מצידם משתפים אותו בחוויות שלהם מהחודש החשוב עבורם. כעבור יממה, כבר זכה הסרטון למאות אלפי צפיות ותגובות לרוב - כולל שליליות ובוטות - מכל הסוגים.

במצרים ראו בזה התגרות. בכותרת של העיתון אל-יום א-סאבע נכתב: "אדרעי מתגרה במצרים וחוגג את הרמדאן והרקע הוא הפירמידה". ראדה עוויס, שדרנית לבנונית ברשת 'אל-ג'זירה' הקטארית, שמוכרת בעמדותיה האנטי-ישראליות, הגיבה בתקיפות ופתחה האשטאג (תגית) עם קללה עסיסית נגד "אביחי הכובש".

ביחד, שוברים את צום הרמדאן (צילום: דובר צה"ל)

אך היו גם תגובות אוהדות. אחד המגיבים כתב: "וואלה, אתה עצום אביחי. אני מייחל להזמין אותך לארוחת בוקר עיראקית וממתקים עיראקיים טריים. מגיע לך כל טוב אחי". גולש אחר, מוחמד תקי שמו, הגיב לו: "תודה על הברכה. הלוואי שאנחנו נאכל יחד ארוחת בוקר באל-אקצה".

במקביל, ברשתות החברתיות נפוץ חיקוי לברכה של אדרעי, שבעבר כבר לכמה וכמה חיקויים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר