'הפיל הלבן' של בני ברק נמכר תמורת 223 מיליון שקל

שלושה אנשי עסקים חרדים, שוקי שרון והאחים ישראל ויעקב ברונר, רכשו את שטחו של גוש הבטון הענק - ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, העומד בשממונו שנים רבות, תמורת 223 מיליון שקלים (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מפות גוגל)
באחד הצמתים המרכזיים בגוש דן ניצב לו אחד “הפילים הלבנים” המפורסמים בארץ: 16 שנים כבר עברו מאז הופסקה בנייתו של 'מרכז דן' בפינת בן גוריון-ז’בוטינסקי בבני ברק, מה שהפך אותו לגוש בטון חשוף. המקום מפורסם בין השאר בשל השלט הענק - “לשון הרע, לא מדבר אליי” - שתלתה עליו משפחת הרב רפאל הלפרין. העיתון ”כלכליסט” מפרסם היום, שקבוצת משקיעים בהובלת יהודה עמר, יזם נדל”ן מבני ברק, רכשה לאחרונה את הפרויקט ב־223 מיליון שקל.
שטח הקרקע של הפרויקט 10.4 דונם, ויש עליו זכויות בנייה של כ־50 אלף מ"ר למרכז מסחרי ו־50 אלף מ"ר למשרדים במגדל של כ־40 קומות. שורת סכסוכים בין רוכשי הקרקע גרמו לכך שהפרויקט שנהנה ממיקום מרכזי ומנגישות לתחבורה ציבורית לא מומש בזמן טוב, כשבינתיים לצידו ובסביבתו נבנו מגדלי בסר וצ’מפיון ועוד משרדים בולטים.
כמעט 20 שנה אחרי שהחלה בנייתו, נמכר כעת מרכז דן - שמו המקורי - לקבוצת משקיעים חרדים. ככל הנראה, מאחורי הרוכש עומדים שלושה אנשי עסקים חרדים: שוקי שרון והאחים ישראל ויעקב ברונר. שרון, שעל פי פרסומים שונים הונו נאמד בין 500 מיליון שקל למיליארד שקל, נחשב לאחד השחקנים המרכזיים בשוק תפוחי האדמה כשבמקביל הוא מחזיק בנכסי נדל”ן רבים. האחים ברונר עלו ב־2009 מבלגיה, שם הובילו את עסקי היהלומים והנדל”ן של משפחתם.
האחים ברונר מעורבים במגדלי בסר 3 ו־4, ובמתחם אסם בפתח תקווה. בעבר פורסם ששרון וברונר רכשו ביחד את הקרקע בעין כרם בירושלים שבהם מקודמת תוכנית לבניית 2,000 דירות.
בכל התקופה נותר הפרויקט מוזנח. עיריית בני ברק אמנם לא גבתה ארנונה מהשותפים כדי לעודד אותם לבנות, אולם המתחם גודר בגדרות פח שהפריעו להולכי הרגל. סמל להזנחה אפשר למצוא באופן שבו נתלה השלט של הרב הלפרין על המבנה. במשפחתו מספרים שחיפשו זמן רב את בעלי הקרקע ללא הצלחה. כשהתייאשה, פנתה לשומר במגרש שהרשה להם — עד שבעלי הקרקע יבקשו להסירו. השלט עדיין תלוי. בעבר עמד במקום מחסן ירקות של תנובה, שמכרה אותו בסוף שנות ה־90 לאחים ציון ויהודה שאוליאן. השניים התקשרו בעסקת קומבינציה עם קבוצת יזמים נוספת. סכסוך בין האחים ליזמים עצר את הבנייה.
מאנשי העסקים החרדים שוקי שרון והאחים ברונר, והיזם עמר, לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר