הושגה שליטה

בגלל שריפת הענק ביער: זיהום אוויר חמור בירושלים

60 צוותי כיבוי ועשרה מטוסים הצליחו להשיג שליטה על שריפת ענק שפרצה ביער ירושלים, הסמוך להר המנוחות, בכניסה לעיר • המשרד להגנת הסביבה: להסתגר בבתים ולסגור חלונות (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' בסיון תשע"ו | 15.06.16
השריפה בכניסה לירושלים (צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"; וידאו: כיכר השבת)

שריפת ענק משתוללת בשעות האחרונות (רביעי) בכניסה לעיר ירושלים, באזור היער הסמוך להר המנוחות בעיר. כוחות גדולים של כיבוי והצלה הוזעקו למקום יחד עם מטוסי כיבוי בכדי לנסות ולהשתלט על השריפה.

המשרד להגנת הסביבה מזהיר את הציבור כי בשל השריפה ישנו זיהום אוויר חמור בעיר וממליץ לתושבים בסביבה להסתגר בבתיהם, לסגור את פתחי האוורור ולהפעיל מזגנים מפוצלים.

בשטח פועלים 60 צוותי כיבוי ו-130 לוחמי אש ומתנדבים עם רכבי אספקת מים וכן עשרה מטוסי כיבוי המטילים כל העת חומרים מעכבי בעירה אל הלהבות. למקום הוזנקו צוערי קורס קצינים וצוותים נוספים ממחוזות שכנים ותחנות סמוכות.

כוחות רבים של משטרה מסייעים ללוחמי האש בשטח בסגירת צירים והכוונת תנועה ואוכלוסייה. בנוסף את עבודת לוחמי האש בשטח מאבטחים כל העת כוחות מד"א ירושלים.

בכבאות והצלה ירושלים ביקשו מדיירי השכונות הסמוכות לשריפה (גבעת שאול-הר נוף) לא להסתובב בחוץ ולהגיף חלונות ודלתות למניעת כניסת עשן לבתים.

מפקד מחוז ירושלים טפסר בכיר אלי פרץ המפקד על הכוחות בשריפה עדכן כי מסתמנת שליטה בשריפה ולוחמי האש במאמץ אדיר ובסיכון עצמי רב הצליחו לאגף את האש בכל החזיתות, לבלום אותה ובכך למנוע פגיעה קשה בתושבי השכונות הסמוכות ומבני ציבור ותעשיה רבים.

כעת לוחמי האש פועלים לכיבוי סופי של האש ומניעת התחדשותה בשנית במיוחד עקב כך שבזמן הקרוב אמורה להתחזק הרוח (רוח דרום מערבית במהירות 20 קשר-38 קמ"ש) והיא עשויה ללבות את מוקדי הבעירה.

צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"
צילום: קבוצת "מדברים תקשורת"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר