תובנות חדשות

הקפה לא מסרטן, משקאות חמים מאוד - כן

ארגון הבריאות העולמי אמור להכריז היום כי פולי הקפה לא רק שאינם מסרטנים עוד אלא הם אף מפחיתי סיכונים. עם זאת, ממצאים חדשים מגלים פוטנציאל סרטני במשקאות חמים במיוחד (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לפני עשרים וחמש שנים הוכנס הקפה לרשימת חומרים הנחשבים "מסרטנים אפשריים", צעד שמשמעותו כי יש ממנו היתכנות לסרטן שלפוחית השתן וסיבוכים סרטניים נוספים. היום (רביעי), זרוע המחקר האונקולוגית של ארגון הבריאות העולמי מחזירה אחורה את הגלגל, וצפויה להצהיר שהקפה כבר לא מסווג כחומר מסרטן.

יותר מכך: הקפה אף נמצא כמפחית את הסיכון ללקות בסרטני הכבד והרחם, כך יודיע היום הארגון. בכך הוא מצטרף למחקרים נוספים בשנים האחרונות, שלא הצליחו להראות קשר חד משמעי בין סרטן לצריכת קפה, ולמעשה הראו כי לקפה ישנם אפקטים מגנים רבים על גוף האדם.

החוקרים מצאו כי מחקרים אפידמיולוגיים רבים כבר הראו ששתיית קפה אינה בעלת אפקט מסרטן על הלבלב, השד או הערמונית, ואף נמצאה הפחתת סיכון לסרטני הכבד והרחם במשך מעל 20 שנים. העדויות לכך הן מוחלטות.

הצהרת ארגון הבריאות העולמי היום, באה בעקבות מחקר בינלאומי שסקר מעל 1,000 מחקרים אשר הראו כי קפה אינו מסרטן. צוות של 23 מדענים שערך את המחקר, סיכם: "לא נמצאה עדות מספקת לקרצינוגינות של שתיית קפה".

סכנה אחרת עליה כן יוכרז היום, היא שמשקאות חמים מדי כעת מסווגים כ"סרטנים אפשריים". המחקרים עליהם התבססו המומחים, כללו צריכה של תה או תה בטמפרטורה של 70 מעלות צלזיוס ומעלה בסין ובדרום אמריקה. על פי המקובל ברחבי העולם, טמפרטורת המים במכונות קפה עומדת על 90 עד 96 מעלות צלזיוס לצורך מיצוי אופטימלי של הקפה והקפדה שהטמפרטורה תהיה גם נוחה לשותה.

החוקרים עדיין לא הגדירו במדויק מהו ההבדל בהגדרת "חם מאוד" ל"חם", והודיע כי העדויות שנאספו עדיין אינם מספיקים, אולם הראו קשר ישיר בין סרטן של הוושט לבית צריכת משקאות חמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר