נחת בחשאי: טנק הנעדרים מקרב סולטן יעקוב הגיע לישראל

נשיא רוסיה פוטין אישר וטקס רשמי נערך במוסקבה בהשתתפות נתניהו, וביום חמישי האחרון, ללא פרסום מקדים, נחת בנתב"ג מטוס מטען רוסי ובבטנו הטנק מקרב סולטן יעקוב (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו על הטנק ברוסיה (צילום: חיים צח, לע"מ)

בערבו של יום חמישי האחרון, יממה אחרי שבנימין נתניהו ראש הממשלה נחת מביקור עבודה ברוסיה, מטוס מטען רוסי נחת בנמל התעופה בן גוריון ובבטנו טנק המג"ח מקרב סולטן יעקוב ששב לישראל 34 שנים אחרי אותו הקרב. כך נחשף היום ב-ynet.

הטנק הושב בעקבות הסכמת ולדימיר פוטין נשיא רוסיה, לבקשת נתניהו להשיב את הטנק ששימש לפי הערכות את נעדרי הקרב זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן במלחמת לבנון הראשונה. בתום פגישת העבודה בניהם בשבוע שעבר, התקיים במוסקבה טקס חגיגי להחזרת טנק המג"ח.

"זה מרגש עבורי ועבור כל אזרחי ישראל", אמר נתניהו בטקס, "34 שנים אנו מחפשים אחר לוחמינו ויודעים שלא נפסיק עד שנוכל להביאם לקבר ישראל במדינת ישראל. במשך 34 השנים הללו למשפחות כץ, פלדמן ובאומל אין קבר לפקוד אותו. אבל עכשיו יהיה להם את הטנק הזה. שריד מקרב סולטן יעקוב שהם יוכלו לבקרו ויוכלו גם לגעת בו ולגעת בזכר בניהם. נמשיך לחפש אותם כפי שאנו עושים גם לגבי הדר גולדין ואורון שאול".

עובד חברת משלוחי אוויר שחלונו משקיף על רחבת המטוסים, שיחזר: "תוך כדי שאני עובד, לקראת השעה 22 בלילה, אני רואה שמורידים טנק מתוך מטוס. לא ממש הבנתי מה זה בדיוק ואז נזכרתי שפוטין הבטיח להחזיר לישראל את הטנק של נעדרי סולטן יעקוב ואז נפל לי האסימון. הורידו את הטנק מהמטוס ואז מוביל טנקים לקח אותו. זה היה מחזה מרגש ומיוחד".

ביום חמישי האחרון, כאמור, סגר הטנק מעגל של 34 שנים. הורדת הטנק מהמטוס תועדה על ידי אחד המעורבים בהבאתו מרוסיה לישראל.

הטנק, שהוצב בשנים האחרונות במוזיאון השריון "פטריוט" שבקובינקה ליד מוסקבה, הוטס בבטנו של מטוס תובלה רוסי ישירות ממוסקבה לישראל. לאחר שנחת, לקראת השעה 21:30, הורד הטנק מהמטוס בנסיעה איטית על זחלים והועלה על מוביל טנקים שהמתין לו בשטח האווירי. לאחר מכן נלקח הטנק לאחסון עד שיוצג בישראל, ככל הנראה במוזיאון השריון בלטרון.

הטנק נוחת בישראל צילום: ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר