עולים להתקפה

מקורבי הרב מצגר: "מכרו לנו סיפורי אימה על שוחד במליונים"

עורכי הדין של הרב יונה מצגר טוענים כי המעשים המיוחדים לו בכתב האישום לא עולים לכדי עבירה פלילית. מקורביו ל'כיכר השבת': "מכרו סיפורי אימה, בסוף מתברר שאין דוגמא אחת לשוחד" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: רן זאב בליזובסקי)

בצוות ההגנה המשפטית של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, בראשות עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, מגיבים הערב (רביעי) לכתב האישום נגדו ואומרים כי המעשים המיוחסים לרב מצגר, לא עולים כדי עבירה פלילית. "לא היה שוחד, לא היה הפרת אמונים, לא נעשה שימוש לרעה בסמכויות".

בהודעה מטעם עורכי דינו של הרב הראשי לשעבר נטען כי העובדות שפורטו בכתב האישום נגדו והוצגו על ידי הפרקליטות כחמורות, אינן מהוות עבירה פלילית הלכה למעשה, אף אם היו נכונות.

לטענת עורכי הדין, יסוד ההאשמה בעבירות השוחד אמור להתבסס על "פעולה הקשורה בתפקיד", מה שלא התקיים במקרה למשל של האשמה שמייחסת המדינה לרב, לפיה המליץ לתורמים שונים כיצד לתרום את כספם. "הפניית תושבי החוץ איננה מצויה במסגרת שיקול הדעת המקצועי שמפעיל הרב בהיותו רב ראשי לישראל, ולכל היותר נעשית תוך "ניצול" מעמדו. לפיכך, אין מתגבש חשש להטיית שיקול דעתו או לביצוע תפקידו כרב ראשי באופן לא תקין".

הרב מצגר יוצא מבית המשפט, לפני מספר חודשים (צילום: גלעד מורג - ynet)

בנוסף, תקפו עורכי דינו של הרב בחריפות את החלטת הפרקליטות שלא לחקור את אילי ההון שהעניקו לכאורה את כספי השוחד ולברר את גרסתם לגבי המניעים שהביאו להעברת הכספים לכאורה, זאת בנוסף ל"מה שמתואר כמהלך פזיז של הפרקליטות לחתום הסכם עד מדינה עם חשוד מרכזי בפרשה, באופן שפגע באופן קיצוני ואנוש ביכולת להגיע לחקר האמת", כך נטען.

מקורבי הרב מצגר אמרו ל"כיכר השבת": "שנתיים מנהלים חקירה חשאית בינלאומית, עם האזנות סתר ותרגילי חקירה. זה לא תמוה שבזמן הכי קריטי, הרב מצגר אפילו פעם אחת לא נשמע מנצל את הסמכויות כדי לקבל שוחד? מכרו לנו סיפורי אימה על שוחד במליונים. אבל בסוף מתברר, כי למרות שהרב בתפקידו כרב הראשי לישראל עמד מידי יום בצמתי קבלת החלטות השוות עשרות מליוני שקלים לבעלי עניין, לא הצליחו להביא אפילו דוגמא אחת לקבלת שוחד או הפרת אמונים במסגרת הסמכויות שהוקנו לו מתוקף תפקידו".

"במהלך החקירה הארוכה שכללה האזנות סתר לרוב, לא נמצא ולו פעם אחת שהוא קידם החלטות לטובת מקורבים ובעלי עניין. להיטות הפרקליטות להעמיד את מצגר לדין הביאה למצב שבו לראשונה מיוחסת עבירת השוחד לפעולות שאין להם ולו דבר עם שוחד".

מקורבי הרב מוסיפים: "מדובר רק בתחילת הדרך, בהמשך ניחשף לעוד דוגמאות לא מעטות, לפיהם סיפורי בדים וחצאי דמיונות הפכו בלהיטות הפרקליטות, לבטון יצוק בכתב האישום, הציבור עתיד להיחשף לאופן שבו במהלך של להיטות נעשו פעולות לא הגיוניות שהובילו לכתב אישום מעוות שאין בו כדי להאשים את הרב בעבירות החמורות המיוחסות לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר