גזר הדין לאריה ולשתי לביאות: מאסר עולם בגין רצח אדם

האשמה - רצח, השופטים - הצוות המנהל, גזר הדין - מאסר עולם, והנשפטים... שלושה אריות בשמורת טבע במערב הודו. שלושה בני אדם שנטרפו חיים על ידי האריות הביאו לגזר הדין המחמיר (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

משפט מקורי במיוחד נערך בשמורת טבע במערב הודו. מקוריותו היא דווקא בשל זהות ה"נשפטים": שלושה אריות שטרפו בני אדם. גזר דינם - כך הוחלט במשפטם - הוא מאסר עולם. במילים אחרות: חיים בכלוב מסוגר.

בחודש שעבר לכדו הרשויות בפארק הלאומי גיר שבמדינת גוג'ראט, 17 אריות לאחר ששלושה בני אדם נהרגו בתקיפת אריות שחלפו סמוך למגוריהם ליד שמורת הטבע.

"מצאנו שרידי אדם בסביבת אריה ושתי לביאות", סיפר ראש רשות הטבע בגוג'ראט. לדבריו, האריה הזכר תקף והרג את שלושת האנשים, וגם שתי הלביאות השתתפו ב"חגיגה" המחרידה.

על כן, החליטו גורמים בהנהלת השמורה במשפט שערכו לחיות, כי האריה התוקף מועבר מיידית להסגר במקום, ושתי הלביאות יוחזקו במתקן מקומי. את יתר 14 האריות הם שחררו לחופשי.

לאחרונה, פסק בית המשפט העליון בהודו שמדינת גוג'ראט צריכה להעתיק את מגוריהם של אריות שנמצאים בשטח המדינה למדינות אחרות כדי להימנע מאפשרות של מחלות או אסונות שיחסלו את אוכלוסיית האריות כולה, אך אזרחי המדינה שבמערב הודו לא קיימו את הפסיקה המחמירה.

זואולוגים ותיקים באזור מסבירים, כי האוכלוסייה הגדולה של אריות בשמורת הטבע גיר היא זו שאחראית להתנהגות ה"חריגה" של האריות שתקפו בני אדם. פקח הטבע הראשי בשמורת הטבע גיר, סיפר לעיתון מקומי שהשמורה יכולה להכיל רק 270 אריות, מה שמגורם לאריות רבים לצאת מחוץ לגבולות האזור.

שמורת הטבע גיר במערב הודו צילום: מתוך ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר