פרסום ראשון

ראשי ישיבות ספרדיות דורשים שינויים ב'ועד הישיבות'

בכירי ראשי הישיבות הספרדים יתכנסו הערב בירושלים בראשות ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה בדרישה לערוך שינויים ב'ועד הישיבות' ומאיימים בהקמת ועד הישיבות לבני עדות המזרח (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בסיון תשע"ו | 16.06.16
הגר"מ צדקה (צילום: עובדיה כלימי )

פרסום ראשון: הערב (חמישי) צפוי להתקיים בירושלים כינוס של בכירי ראשי הישיבות הספרדים בדרישה לעריכת שינויים ב'ועד הישיבות'.

בראשות הכינוס צפוי לעמוד הגאון רבי משה צדקה, ראש ישיבת 'פורת יוסף'. נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום, ביטל בצהריים - לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" - את השתתפותו בכינוס, ולדברי מקורביו, מורה לשואלים שלא ללכת.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השבוע האחרון התקיימו מספר כינוסי הכנה בהשתתפות ראשי ישיבות. כך לדוגמא ביום שלישי בשעות הצהריים נערך כינוס סגור במעונו של הגאון רבי יצחק ברכה ראש ישיבת 'עטרת יצחק' ברחוב רש''י בירושלים.

דרישתם המרכזית של ראשי הישיבות היא להביא למספר שינויים בהתנהלות 'וועד הישיבות'. כך לדוגמה ישנה דרישה שההתייצבות בלשכת הגיוס תערך בצורה מגובשת לכל ישיבה כקבוצה.

גורם המעורה בכינוס אמר ל"כיכר השבת" כי "אם לא ימולאו הדרישות ייחלו במהלך להקמת 'ועד הישיבות לבני עדות המזרח'".

הכינוס מתקיים בן היתר לאור בקשתו של בכיר הדיינים הספרדים הגאון רבי ציון בוארון לאגד את כל ראשי הישיבות הספרדים כדי לדון בהתפתחויות בנושאי היעדים והפיתויים שבחוק הגיוס המתוקן והצורך של כל ראשי הישיבות להיות מאוחדים בדעה בנושא כה חמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר