יעלון החדש: "אין איום קיומי, מפחידים את הציבור"

שר הביטחון לשעבר הודיע כי יתמודד על ההנהגה בבחירות הבאות, ושלל "איום קיומי" שמרחף על ישראל. "מן הראוי שההנהגה במדינת ישראל תחדל מלהפחיד את האזרחים משואה שנייה" טען (חדשות)

בוגי יעלון (Miriam Alster/Flash90)

בנאום שנשא היום (חמישי) בכנס הרצליה תקף שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, בחריפות את הממשלה והודיע שוב כי יתמודד על ההנהגה. יעלון חזר והצהיר שוב כי החליט לפרוש באופן זמני מהפוליטיקה מאחר ואיבד אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו. יעלון תקף ואמר כי "ההנהגה הישראלית הפכה להיות נגררת ומתלהמת".

"בהודעתי ביום ההתפטרות הבהרתי שאשוב לחיים הציבוריים. בכוונתי להתמודד על ההנהגה בישראל בבחירות הבאות. מן הראוי שההנהגה במדינת ישראל תחדל מלהפחיד את האזרחים, תפסיק להעניק להם תחושה שאנחנו עומדים מול שואה שנייה", אמר יעלון.

"אם יש משהו המדיר שינה מעיניי וגורם לי להיות חרד לעתידה של ישראל, אלו לא משאיות הנשק שעושות דרכן מלבנון. אם יש משהו המדיר שינה מעיניי אלו הם הסדקים הנפערים בחברה הישראלית, הכרסום השיטתי בחיים". יעלון הוסיף ואמר כי קיבל "אלפי פניות של אזרחים ישראלים מכל גווני הקשת הפוליטית, ודאי מחברי הליכוד מכל רחבי הארץ, שהבהירו לי שיש כמיהה לשינוי, שמדינת ישראל זקוקה לשינוי".

"מדינת ישראל ואזרחי ישראל, ראויים להנהגה ממלכתית שתחדל לפעול בציניות ותזגזג חדשות לבקרים. אנו ראויים למנהיגות שאינה נוקטת את השיטות הנלוזות של הפרד ומשול. בלתי נסבל בעיניי שההנהגה בישראל של 2016 עסוקה בליבוי יצרים, שיסוי, הפחדה והפרדה בין יהודים לערבים, בין ימין לשמאל, ובין עדות שונות. כל זה כדי לשרוד בשלטון ולהרוויח עוד חודש או עוד שנה".

"אנו זקוקים למנהיגות ממלכתית שאינה מאפשרת הרמת יד על שופטי ישראל ובית המשפט העליון. אפשר להתווכח ולחלוק על אקטיביזם שיפוטי - אך להיאבק בחרמה בכל ניסיון לפגיעה בשלטון החוק. אנו זקוקים למנהיגות שאינה חותרת לשעבד את התקשורת לטובת צרכיה ההישרדותיים".

"ישראל זקוקה להנהגה שתיאבק בהדרת נשים, בהטרדתן ובאלימות כלפיהן באופן נחרץ, הנהגה שלא מבססת את הישרדותה על השנאה והסתה כלפי שמאלנים, ערבים, חברי קיבוצים, ימנים. ישראל חייבת לשמור על היותה יהודית ודמוקרטית. אנו נמצאים כיום בצומת היסטורי. צומת שבו על כל אחד לשאול את עצמו באיזו מדינה הוא רוצה לחיות ובאיזו מדינה הוא רוצה שילדיו ונכדיו יגדלו.

יעלון הוסיף ותקף "דומה כי בתקופה האחרונה נשברים שיאים של כיעור, ציניות ואופורטוניזם. אסור לנו לוותר, להרים ידיים או לומר לעצמנו שמישהו אחר יטפל בזה. לכן אני מתכוון להציג חלופה להנהגה הנוכחית, כי אין לנו ארץ אחרת".

"אני יכול לומר היום באופן נחרץ כי בעת הזו ובעתיד הנראה לעין אין איום קיומי על מדינת ישראל". הוא אמר בנאומו כי ישראל צריכה לדעת להגן על עצמה בעצמה, "טרם הגענו אל המנוחה והנחלה. במזרח התיכון אין לדעת מה יוליד יום ומי יחליט לנסות ולאתגר אותנו. אירועי השבוע החולף אף מוכיחים שהמלחמה בטרור והג'יהאד האיסלאמי היא מלחמה חובקת עולם".

"ישנם כיום ארגונים וקבוצות של הג'יהאד העולמי החמושים לא רק בנשק אלא גם בכסף. מעל כולם בולטים חיזבאללה וחמאס. הארגונים הללו מכינים עצמם ליום פקודה, שואפים להתחמש בנשק איכותי. מלחמה מול אחד הארגונים הללו או מול שניהם במקביל תהיה קשה ותגבה מאיתנו קורבנות בעורף ובחזית. לכן עלינו לדאוג שבכל מלחמה הם יוכו באופן כזה שיגרום להם לחשוב אם שווה להם לתקוף אותנו בעתיד, בדיוק כמו שהם עושים עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר