סערה רבנית

זעם ספרדי: כך ניסו להפיל את ראשי הישיבות

סערה בציבור הספרדי: עסקנים שעומדים מאחורי הכנס שנועד לאיים על ועד הישיבות, הציגו מטרות אחרות לרבנים שהוזמנו. הגאון רבי משה צדקה זועם: "שיקרו אותו והשתמשו בו שלא ברשותו" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה צדקה (צילום ארכיון: עזריאל משה)

שעות לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על כך שעסקנים ספרדים ארגנו כינוס של ראשי ישיבות בראשות נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן וראש ישיבת "פורת יוסף" חכם משה צדקה, שהיה אמור לעסוק בחשש בגיוס תלמידי ישובת ואף באיום להקמת "ועד ישיבות ספרדי" - מתחוללת סערה בקרב הרבנים שמבטלים בזה אחר זה את השתתפותם באירוע.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"מ צדקה הוזמן במקור לכנס שהיה אמור לעסוק אך ורק בנושא החשש מגיוס תלמידים ספרדים, כאשר היה מתוכנן בסיומו להוציא הודעה לבחורי הישיבות הספרדיות ש"לא ליפול לרשת הגיוס". אלא שאז נודע כי המארגנים השתמשו ברבנים ובכנס כדי להתנגח בוועד הישיבות ולאיים שאם לא יקבלו את דרישותיהם - הם יקימו ועד ישיבות ספרדי, מה שגרם למהומה גדולה ולביטול השתתפותם של רבנים בכירים בכנס.

הרב צדקה הודיע למארגנים כי הוא מבטל את ההשתתפות באירוע וכי הם שיקרו אותו והשתמשו בשמו שלא ברשותו לנושא שהוא לא היה מודע לו.

מקורביו אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרב זעם מאוד מאז שנודע לו הפרסום והעובדה שהשתמשו בשמו כדי להתנגח בוועד, ואמר כי הוא "מקפיד ולא מוחל למי שעשה זאת". כאמור, גדולי ראשי השיבות ביטלו את השתתפותם באירוע.

גורם בכיר בוועד הישיבות ששוחח עם "כיכר השבת" תקף את העומדים מאחורי היוזמה בשיחה עם "כיכר השבת": "שני האברכים שעומדים מאחורי הגוף הקיקיוני הזה דואגים רק לקריירה שלהם, התרחקנו מהם בעבר לאחר שגילינו שהם גרמו לגיוס בני ישיבות ואף התרענו על כך" אומר הגורם.

הגורם מוסיף ודוחה את הטענות שהועלו על אפליית בני הישיבות הספרדים: "אנחנו עובדים בשולחן עגול ומקבלים הוראות ישירות מראש הישיבה חכם שלום כהן, כל ישיבה שמבקשת להתייצב בצורה מגובשת מקבלת את זה, רק הבוקר התייצבו מספר ישיבות במגובש, אין לנו שום אפליה בין אשכנזים, ספרדים, חסידים וליטאים" אומר הגורם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר