התבטאות חריגה

המפכ"ל אלשיך: "יאח"ה יכולה להקים ולהפיל ממשלות"

במהלך טקס לציון רחוב על שם תת-ניצב אפרים ברכה, התבטא המפכ"ל על חשיבות היחידה לחקירות הונאה ומתח ביקורת על התערבות בעלי ממון : "צריך גב זקוף, כי אין מצב שלא חובטים בך" (בארץ)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
המפכ"ל בהתבטאות חריגה, מן הארכיון. (צילום: פלאש90)

בטקס שנערך היום (שישי) לציון רחוב על שם תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל, שנערך בעיר מודיעין, נשא מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נאום בחשיבות היחידה הארצית לחקירות הנאה, אשר ברכה עמד בראשה.

בדבריו נשא התבטאות חריגה על כוחה של היחידה: "היא יכולה להקים ולהפיל ממשלות, ולא במקרה יאח"ה נולדה בשנת 75' והממשלה נפלה שנתיים לאחר מכן".

אלשיך התוודה כי לא הכיר את ברכה אישית אבל שמע על יושרתו ושהיווה סמל ליאח"ה: "היחידה צועדת ישר מבלי להביט ימינה ושמאלה בגב זקוף, כאשר מכים בה מכאן ומכאן".

בדבריו התייחס המפכ"ל לביקורות שנשמעו על יאח"ה: "לא נכנעים לא לטלטלות ולא לרוחות. זה לא קל, אבל יש לנו סמל, והסמל זה אפרים" אמר אלשיך, והוסיף כי "זו משימה לא פשוטה וצריך בשבילה גב זקוף כי אין מצב שלא חובטים בך. לכן באופן מובנה אתה נמצא חשוף בצריח וחוטף את הביקורת מכל מי שלא נחמד לו שצועדים במשעול".

בערוץ 10 דווח השבוע כי בשיחות לא רשמיות אמר המפכ"ל כי גורמים בעלי אמצעי ממון וכוח מטילים אימה על בכירים ביחידה המנהלים חקירות רגישות, אולם בתגובה המשטרה הכחישה את הדברים ואמרה כי אין להם שחר.

ביאח"ה מתנהלת בימים אלו שתי חקירות עיקריות: מעונות ראש הממשלה ועניין השר דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר