סאגת המחוז החרדי

הרבנים זעקו בכאב: מנסים לקלקל את הילדים

במהלך מסיבת חומש בירושלים, תקפו הגאונים רבי עזריאל אוירבך ורבי יהודה עדס בחריפות את המחוז החרדי במשרד החינוך: "באים לגעת ביראת שמים של הילדים שלנו". האזינו להקלטות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך והרב עדס (באדיבות המצלם)

במהלך טקס מסיבת חומש לילדי תלמוד תורה "בית וגן" בירושלים, התכבד הגאון רבי עזריאל אוירבך רבה של בית וגן וחתנו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לשאת דברים לכבוד הארוע. הגר"ע אוירבך בחר להקדיש את דבריו כדי לתקוף את התערבות המחוז החרדי בחינוך הילדים.

"אנחנו נמצאים היום בסכנה גדולה. ישנם צוררים וזדים שמחפשים בכל מיני תיחכומים איך להחדיר לחיידרים ולתלמודי התורה את הרוח הזרה" זעק רבי עזריאל. "אנחנו צריכים להגיד להם שהקדוש ברוך הוא הזהיר אותנו 'אל תגעו במשיחי' ואנחנו צריכים לשמור על הילדים. כתוב 'לפתח חטאת רובץ', אסור לפתוח את הפתח לאותם אנשים שמחפשים להחדיר בתחכום תכנים זרים שלא לרוח התורה".

(נאום הרב אוירבך)

"מרן רבי חיים מבריסק בשעתו, כשניסו גם כן להכניס רוחות זרות למוסדות, כתב קונטרס 'דרכה של תורה' ובו כתב כי ישנם בנים שמצליחים בתורה ונשארים בתורה אבל יש בנים שבמשך השנים ובישיבות לא מצליחים כל כך בתורה ויוצאים לשוק, אבל גם כשיוצאים לשוק הם עם יראת שמים, וזה בגלל שכשהם היו קטנים הוריהם הזילו עליהם דמעות שיגדלו להיות תלמידי חכמים וגדולים בתורה, ואותם דמעות טהורות נספגו בנשמתם וגם אם אחר כך יצאו מבית המדרש בשביל פרנסה ועבודה עדיין זה עם יראת שמים שספגו".

"אבל אם באים לגעת ביראת שמים של הילדים שלנו שהם הנכס היקר שלנו לאן יגיעו אותם ילדים כשיגדלו?" שאל הרב אוירבך.

הגאון רבי יהודה עדס שנשא דברים מיד אחריו אמר, "עם כל השמחה שיש לנו כאן במעמד המקודש הזה, אי אפשר להתעלם מהצער הגדול שהרב עזריאל אוירבך הזכיר, וגם אפרט יותר על הצער הגדול שקרה בימינו שעל זה דיבר הרב".

"משרד החינוך בממשלה הקימו דבר חדש הנקרא 'מחוז חרדי', וזה ממש כפשוטו - זה גורם לחרדה ופלצות. קודם הם התחילו בהתערבות לישיבות והכוללים, עכשיו הם קלטו שאם אין גדיים אין תיישים והם רוצים לחדור לחינוך של החיידרים וגנים בגילאי שלוש".

"במה זה מתבטא? אספר לכם עובדות שראינו בשטח; למוסדות ׳קול יעקב׳ יש שישה תלמודי תורה ברחבי הארץ, ביחד זה שלושת אלפים תלמידים. הגיע מפקח לאחד הגנים שלנו ואמר לגננת; מה זה צריך להיות שתלוי על הקיר דף שכתוב עליו ׳מה ברא השם ביום הראשון וביום השני׳ וכו׳? תוציאו את זה מהגן כי זה דברים מופשטים שילד לא מסוגל להבין את זה.. ובמקום זה תתלי על הקיר יצירות שעשו הילדים".

"הגיעו גם מפקחים לתלמודי התורה שלנו ושאלו; מה זה צריך להיות שמלמדים ׳בראשית ברא אלוקים׳ וכו׳ אלו דברים מופשטים ואסור להתחיל ללמד ילדים מפרשת בראשית".

"מה שמונח כאן שהם המשכילים רוצים לעקור את האמונה. הרמב״ם במורה נבוכים אומר שגם לילד קטן אסור לצייר לו דמות שהיא כביכול דמות אלוקים, כי כבר בגיל קטן צריכים ללמד אותו את יסודות האמונה שזה גבוה מעל גבוה ושיש דין ודיין על המעשים הטובים והרעים, את זה הם רוצים לעקור. ומכך מורים בחיידרים צריכים להיזהר".

"אנחנו אלפיים שנה בגלות מאז שנחרב בית המקדש, ולא התמודדנו עדיין עם ניסיון קשה כל כך. המשכילים בכל הדורות ניסו תמיד לקלקל, אך התחילו עם הצעירים בגילאי שבע עשרה והיה כוחות להתמודד עם זה, אבל היום הם תופסים את הגדיים הקטנים ולצערי יש כבר עשרות חיידרים ותלמודי תורה שמקבלים את התכתיבים של המחוז ונכנעים בגלל בצע כסף, וממש כמו פרעה בגלות מצריים שלא התחיל מיד בעבודת פרך הם קודם כל מציעים תקציבים ענקיים".

"לכן צריכים להתמודד מול זה במסירות נפש, ולא לתת להם להתערב. במוסדות קול יעקב קראתי לכל המנהלים והמורים ואמרתי לי שיתנו להם ׳פיקוח טכני׳ ולא ׳תוכני׳..."

(נאום הרב עדס)

"צריכים להתבונן, הרי מה קורה בעצם, מגיעים אנשים כופרים בתורה ובמצוות ומלמדים אותנו שאנחנו מוסרים את נפשינו ללימוד וקיום התורה איך ללמד את ילדינו תורה? זה הרי דבר שלא נתפס גם במוח של בהמה וגוי. זה הרי פרדוקס ממש. איך יתכן שיש מחנכים שהתפתו לזה? איך יש גננות שקיבלו את זה? איך יש מורות שחתמו על זה?".

"כשאדם שולח את הילד שלו היום לתלמוד תורה, הוא לא יכול לעשות את זה בעיניים עצומות, הוא צריך לברר איזה תכנים נוספים חדרו לתלמוד תורה. צריכים לכאוב ולהתפלל עם דמעות אמיתיות לבורא עולם שנזכה לחנך את ילדינו לתורה ויראת שמים שיהיו שמורים ושנוכל להחדיר בהם אמונה אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר