"אחינו האשכנזים"

גם ב'מוסיוף': מחלוקת ומהומה בגלל... אייפון

בשבת האחרונה התעוררה מחלוקת חריפה בבתי הכנסת 'מוסיוף' בשכונת הבוכרים בירושלים, בעקבות שליח ציבור שביום חול מחזיק במכשיר לא כשר. רוב המתפללים בחרו דווקא שלא לביישו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית הכנסת מוסיוף. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (יונתן זינדל, פלאש 90 )

בשנה האחרונה הותקפו לא מעט יהודים חרדים, שהחזיקו מכשיר סלולרי לא כשר, בבתי כנסת, כאשר ביקשו לשמש כ"שליח ציבור" אך הדבר נמנע מהם.

כעת, זה הגיע גם לבתי הכנסת הספרדים. בשבת האחרונה התעוררה מחלוקת חריפה בבתי הכנסת 'מוסיוף' בשכונת הבוכרים בירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך השבת האחרונה, סמוך לשעה 11:00 בבוקר, התרחשה מהומה באחד מחדרי התפילה בבית הכנסת 'מוסיוף', בעקבות יהודי חרדי ששימש כ'בעל קורא' בקריאת התורה ולאחר מכן ביקש לעלות חזן בתפילת מוסף.

אחד המתפללים צעק לעברו כי בימי חול הוא מחזיק ב'פלאפון טרף' ולכן אסור לו לשמש כשליח ציבור מאחר ואינו יכול להוציא את הציבור ידי חובה.

בבית הכנסת מוסיוף שלא התרגלו לאירועים מסוג זה התקשו להבין את המתרחש, ובמקום פרצה מהומה. מספר מתפללים יצאו יחד עם הגבר המוחה והתפללו את תפילת מוסף בנפרד כאשר שאר הקהל נשאר בבית הכנסת והמשיכו להתפלל עם השליח ציבור שמחזיק במכשיר שאינו מפוקח.

אחד המתפללים אמר ל"כיכר השבת": "לא התרגלנו לזה במוסיוף, זה קורה יותר אצל אחינו האשכנזים, לא כאן. הציבור חשב שמחלוקת בשבת זה גרוע מכל ולכן הרוב נשאר להתפלל ולא הסכים לשתף פעולה ולבייש את השליח ציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר