'המוח הישראלי'? - דווקא זרים הם הרוב המוחץ בבקשות לרישום פטנטים בישראל

האם הנתונים החדשים מורים על ייאוש מקומי מהמצאת פטנטים מקוריים או רק על הפחתת הרישום לזה בישראל? כך או כך, בעיקר זרים עשו את זה בשנה שעברה. אבל יש גם מקום ראשון (דיגיטל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מנתוני רשות הפטנטים הישראלית המתפרסמים היום (ראשון) עולה, כי רוב הבקשות המוגשות בישראל לרישום זכויות יוצרים על פטנטים הם על ידי מבקשים זרים, בהם בולטות החברות פייסבוק, אפל וה.שטרן.

כידוע, רישום של פטנטים מתבצע בישראל על ידי רשות הפטנטים במשרד המשפטים, ומטרתו הוא הקניית זכויות בלעדיות ליוצרים ולממציאים, בשקלול עם אינטרסים משפטיים, חברתיים וכלכליים. הוי אומר, שלבעל הקניין הרוחני ניתנת הזכות לעשות שימוש בלעדי בפרי עמלו, והוא זוכה להגנה חוקית כנגד ניצול או העתקה של המצאתו או יצירתו על ידי אחרים, אך רוב זכויות הקניין הזה מוגבלות בזמן, ובבוא העת המידע כן הופך לנחלת הכלל, ורשאי כל אחד שירצה - לעשות בו שימוש.

עוד עולה מהסיכום השנתי של הרשות, כי בשנת 2015 הוגשו 6,904 בקשות לרישום פטנטים, עלייה של כ-10% משנת 2014. כמו כן, ישראל ממוקמת במקום ה-15 בהגשות בקשות בינלאומיות מתוך 148 המדינות החברות באמנה לשיתוף פעולה בענייני פטנטים (PCT), ומבחינת זמני טיפול בבקשות שכאלו - ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם.

"ישנו קשר הדוק בין טכנולוגיה, כלכלה וחוק", אמרה בתגובה שרת המשפטים איילת שקד, "והוא ניכר בכלים המוצעים בישראל להגנה על קניין רוחני. רשות הפטנטים והשירות החשוב שהיא מעניקה מהווה חלק בלתי נפרד ממארג זה. רשות הפטנטים פועלת לקידום וייצוב מעמדה של ישראל בעולם באמצעות בנייה וחיזוק של שיתופי פעולה רבים עם משרדי פטנטים מובילים מרחבי העולם, הן על ידי חתימת הסכמים והן על ידי שיתוף מידע ונתונים אודות הקניין הרוחני בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר