מדריך: 5 כללים חשובים לטיפול נכון בעציצים

בגדול? כל מה שהם מבקשים זה קצת. מדריך לגזור ולשמור עם 5 כללים חשובים לטיפול נכון בעציצים כדי שיחזיקו ירוקים ורעננים לאורך זמן (ניקיון וארגון)

בחרתם צמח במשתלה, הנחתם אותו בעציץ עם אדמה, הצבתם אותו באזור שטוף שמש, נתתם לו מים, ואופס. שלושה ימים אחרי, הצמח נראה עצוב ומדוכא. מה קרה? מסתבר שמה שאתם עושים (או לא עושים) מרגע הבאת הצמח ועד הנחתו בעציץ חשוב באותה מידה כמו הטיפול בו.

הנה 5 כללים חשובים ופשוטים לביצוע שיגרמו לצמח לפרוח ולשגשג לאורך זמן:

1. תנו לו להירגע קצת

תאמינו או לא, גם הצמחים זקוקים לתקופת הסתגלות לבית החדש, השונה מהתנאים שהיו להם במשתלה. הם מתמודדים עם "הלם סביבה" מסוים, וצריכים מספר שבועות להתרגל לאור החדש, לטמפרטורה ולמידת הלחות.

2. תזמנו את קניית הצמח

רוב הצמחים מגיבים באופן הטוב ביותר כאשר הם נקנים בתקופת האביב, זמן פריחתם. התייעצו עם בעלי המשתלה לגבי תקופות הפריחה של כל צמח לפני קנייתו.

3. תרגלו את ההשקיה

לפני העברת הצמח לעציץ ביתי, השקו אותו במים בנדיבות במשך 3-4 ימים כשהוא בכלי המקורי שלו, כדי להבטיח שהוא לח היטב וכדי למזער את הטראומה לאחר ההעברה.

אגב, אם אתם משתמשים בעציץ קרמיקה מחרס (מסוג טרקוטה), יש להשרות את הכלי במים במשך כמה שעות לפני שמעבירים אליו את הצמח, כיוון שהחומר ממנו הוא עשוי, שואב לחות מהאדמה - מה שעלול לגזול מים מהצמח ולייבש אותו.

4. תנו לו משיכה

בזמן ההעברה מהכלי המקורי לעציץ הביתי, אחזו את בסיס הצמח, ומשכו אותו כשהכלי נטוי על צידו. אם הצמח מסרב להיחלץ בקלות, הכו עם הכלי על השולחן, ואז משכו שוב, בעדינות.

ניתן להיעזר במרית להפרדת האדמה מדפנות הכלי, ו"לדגדג" מעט את השורשים, מה שמעודד צמיחה חדשה. הניחו שכבה דקה מהאדמה בתחתית העציץ החדש, עליו את השורשים ושאר האדמה, הצמח עצמו ומים.

5. המפתח: צומי, אבל בעדינות

כן, קראתם נכון. מרגע ההעברה, הרחיקו את הצמח מאור שמש ישיר במשך יום או יומיים, כיוון יותר מדי אור יכול להזיק בזמן שהצמח מנסה להתרגל.

שמרו על אדמה לחה - לא רטובה. אם העלים נראים רפויים, הוסיפו מים. אם העלים מצהיבים, הפחיתו מים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר