חדשות רעות

מומחים לכף הרגל: הקרוקס עלולות לגרום לנזק

מרגע פריצתם, הם הפכו ללהיט סוחף כנעל נוחה ולא יקרה, שיכולה להפוך בקלות לנעל בית, ומצד שני, לא נורא לצאת איתה החוצה. אז למה מומחים לכף הרגל לא ממש מחבבים אותן? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
חדשות רעות. הלהיט שכבש את תחום ההנעלה נמצא בצרות (צילום: מתוך האינסטגרם של crocs)

משנת 2002, נחלק העולם לשניים - מעריצי הקרוקס ואלה שעדיין לא קנו זוג מקורי. ספק כפכפים, ספק נעליים מגומי שהחלו כנעליים לא-מחליקות למטרות שיט, הפכו ל-300 מיליון זוגות שנמכרו ב-90 מדינות (לא כולל אלה המזויפים) - והן כאן כדי להישאר.

פעוטות, ילדים ומבוגרים יכולים ליהנות מהנעליים באופן שווה, נעל בית נוחה שהופכת בקלות לסנדל שלא נורא לצאת איתו החוצה.

אבל מה רופאים המומחים לבריאות כף הרגל והקרסול חושבים עליהן? ובכן, לא בדיוק טובות. הם לא מעריצים גדולים, והנה הסיבה:

דלקת בגיד, עיוות באצבעות, יבלות ובעיות בציפורניים

"למרבה הצער, הקרוקס אינן מתאימות לשימוש לאורך כל היום" אומרת ד"ר מייגן ליהי, מומחית משיקגו, בעלת מכון לבריאות העצם והמפרקים, בראיון להאפינגטון פוסט. "הן אמנם מעניקות תמיכה לקשת כף הרגל" מציינת ליהי, "אך הן אינן בטוחות לעקב. וכאשר העקב לא יציב בעת ההליכה, הבהונות נתפסות, מה שעלול לגרום לדלקת בגיד, עיוות באצבעות, בעיות בציפורניים ויבלות. אותן בעיות עשויות להיגרם כתוצאה מכל נעילה של כפכפים או נעליים ללא עקב יציב".

ד"ר אלכס קור, נשיא האקדמיה האמריקנית לרפואת כף הרגל ופציעות ספורט, אומר כי המאפיין החשוב ביותר בכל נעל זה כיוונון נכון, מבנה תומך בין העקב לבוהן ששומר על השוק יציב. "רוב כאבי הרגליים אצל מטופלים מתרחשים כתוצאה מתמיכה לא טובה לשוק" מסביר קור.

לדבריו, הוא רואה על בסיס יומי מטופלים המתלוננים על כאבים בקשת כף הרגל או בעקבים, והם נעולים בקרוקס.

"ישנם שני רק שני סוגים של חולים שיכולים למצוא תועלת רבה בנעילת קרוקס. כאלה שיש להם קשת גבוהה מאוד בכף הרגל או שהם סובלים מבצקות מוגזמות ברגליים ובקרסול" מוסיף קור, "אך בשום פנים ואופן אני לא יכול להמליץ על נעילת הקרוקס לאורך 8-10 שעות ביום".

מה, נזרוק אותם לפח?

לא. לדברי ד"ר ליהי, אפשר לנעול קרוקס "בחוף או בבריכה, אך לא בטיולים או הליכות ארוכות. אני שמה לב שילדים (ואפילו מבוגרים) נוטים למעוד יותר עם הנעליים האלו". כך, אם אתם מתכוונים לצאת החוצה עם הקרוקס שלכם, עדיף לעשות זאת לאורך פרקי זמן קצרים.

(מתוך האינסטגרם של crocs)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר