'יתד נאמן' חוגג

ההישג בתקציב הישיבות - "להחזיר לאחור את הגלגל הלפידי"

העיתון "יתד נאמן", בטאון "דגל התורה", חוגג את ההישג בהעברת עשרות המיליונים לתקציב עולם הישיבות - נותן קרדיט לח"כ גפני ומציין כי ההישג הגדול הוא במחיקת הישגי לפיד ו'יש עתיד' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ולפיד. ארכיון (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

העיתון "יתד נאמן", בטאון "דגל התורה", חוגג הבוקר (שני) את ההישג של המפלגות החרדיות בהעברת עשרות המיליונים לתקציב עולם הישיבות - כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני בשנה שעברה, ומעניק את הקרדיט לכך ליו"ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני.

במאמר המערכת של העיתון, נכתב הבוקר כי "שמונים מיליון השקלים שאושרו אתמול בישיבת הממשלה, בתום תקופת פעילות ארוכה ומאומצת של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ הרב משה גפני, אינם רק בשורה טובה לראשי הישיבות ומנהליהן, המכתתים רגליים במסירות נפש בכל קצוות תבל, בכדי להחזיק ולקיים את מוסדות התורה. מעבר להיבט התקציבי הישיר, נושאת בכנפיה התוספת שאושרה אתמול גם בשורה הצהרתית חשובה עד מאוד, שתמציתה: מחיקת ה'הישגים' שבהם התרברבה מפלגת 'יש עתיד' בתום הקדנציה הקודמת".

מאמר המערכת משגר עקיצה אל עבר מפלגת 'הבית היהודי' שבקדנציה הקודמת היו "שותפים טבעיים" של נתניהו ולפיד לגזירות על עולם התורה וכיום נחשבים כביכול לאוהדי הציבור החרדי וקובע כי החרטה שלהם כעת הינה רק כלפי חוץ.

"לא, איננו תמימים. אנו זוכרים היטב את אלו שישבו גם בממשלה הקודמת ונתנו את ידם למעלליה של 'יש עתיד'. ולא, איננו נאיביים ולכן אנו מבינים שלמרבה הצער לא מדובר בחרטה פנימית הנובעת מהבנת היותו של עולם התורה צורך קיומי לעולם בכלל ולעם ישראל בפרט", נכתב במאמר.

"יתירה מכך", מוסיף הכותב, "לצערנו ברור לנו לחלוטין מה היה קורה אילו חלילה לא הייתה בכנסת נציגות חזקה מקצועית ומסורה, הנאבקת יום יום למען קדשי ישראל, תוך שהיא זוכה לידם המַנְחה והמנווטת של מרנן גדולי הדור שליט"א – ומשום כך היא מצליחה בסייעתא דשמיא להביא להישגים חשובים, שהתקציב שאושר אתמול הוא רק חלק מהם".

לסיום מדגיש 'יתד נאמן' את ההישג המהווה בעצם הצלחה של גדולי ישראל המורים לנציגי הציבור כיצד יש לפעול וכותב כי מלאכתם של נציגינו לא קלה היא בשרך כלל ולכן "ראויים הם להוקרה".

"ותאמינו לנו, אין לנו מושג עד כמה, כי לא על כל הישגיהם ופעילותם ראוי להרחיב את הדיבור, מסיבות מובנות, אבל אנו יודעים בוודאות שהם "ידא אריכתא" של מאורי הדור, עושים את המוטל עליהם ללא פקפוק, ואם מישהו היה זקוק להוכחה לכך - יביט רק בהצלחתם הכבירה להחזיר לאחור את הגלגל הלפידי. ברור שללא סייעתא דשמיא המיוחדת השמורה לאלו שאין הקב"ה מביא תקלה על ידם - לא היה לכך כל סיכוי".

בניגוד ל'יתד נאמן' שנתן את הקרדיט רק לגפני, בעיתון "המודיע", נתנו קרדיט להישג לצד גפני גם לשר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס.

בעיתון "המבשר", הזכירו את כלל "נציגי יהדות התורה", לצד פעילותו של גפני, שלפי העיתון "טען לאור תקופה שלא יביא לאישור סעיפים של תקציבים שונים ממשרדי הממשלה לאישור הוועדה, עד שיתוקן העוול הזה". וב"הפלס" של הפלג הירושלמי בחרו שלא לתת קרדיט לאף נציג חרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר