"שווה בריאות": החיוך של האדמו"ר מצאנז

במהלך ניחום אבלים, סיפר הרב חנניה צ'ולק לרבי מצאנז, כיצד הופעה של אברהם פריד בפני חולה סייע לבריאותו. הרבי הזכיר את מה שאמר אביו לרופאים ב'לניאדו' על החיוך שלהם (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מצאנז בניחום אבלים, אמש (באדיבות המצלם)

כ"ק האדמו"ר מצאנז הגיע אמש (ראשון) לניחום אבלים אצל בני משפחת דראך היושבים שבעה על פטירת אביהם ז"ל שהיה מחשובי עסקני העיר נתניה.

באותו הזמן ישב בבית האבלים גם איש החסד הרב חנניה צ'ולק יו''ר ארגון עזר מציון.

בין השניים התפתחה שיחה מעניינת במהלכה הרב צ'ולק סיפר לאדמו"ר כי לפני תקופה נקרא לבוא ולעודד בחור צעיר הסובל ממחלה קשה. "קראו לי לבוא לשכנע אותו לאכול, הוא לא רצה להכניס לפה כלום. לא היה לו תיאבון והמוגלובין שלו היה נמוך מאוד וניסיתי לשוחח עמו", סיפר הרב צ'ולק.

"שאלתי אותו", סיפר הרב צולק לרבי מצאנז, "מה אפשר לעשות כדי לשכנע אותך לאכול משהו". הבחור השיב כי אם יביאו את הזמר החסידי העולמי אברהם פריד שישיר בפניו, ישתכנע לאכול משהו.

הרב צ'ולק המשיך לספר: "עשיתי בירור ואכן נודע לי כי בסיעתא דשמיא הזמר פריד נמצא באותם ימים בדיוק בארץ. למחרת היתה הופעה מיוחדת בבית החולים. אולם התאכזבנו משום שהאחות הראשית לא הרשתה לבחור שלנו להשתתף זאת עקב מדד המוגלובין הנמוך והחשש כי חשיפתו בפני קהל תגרום להידרדרות של המערכת החיסונית".

"שכנעתי אותה שמדובר בבריאות הנפש והגוף של הבחור והיא נעתרה לאפשר לו להשתתף בהופעה", המשיך הרב צ'ולק. "בסיום ההופעה של פריד, התברר שהמוגלובין של הבחור עלה ב-30 אלף כדוריות".

האדמו"ר מצאנז שהאזין ברוב קשב הסכים עם הדברים והוסיף: "כשאבי כ"ק בעל ה'שפע חיים' זצ"ל ייסד את המרכז רפואי צאנז - לניאדו, בשיחה הראשונה שמסר לרופאים אמר להם: 'דעו! הבוקר טוב, החיוך, הערב טוב שרופא אומר לחולה, זה מה שחשוב. זה מה שנותן לחולה את העידוד והתקווה ואת הרוח החיונית שמסייעת לו להתמודד עם מחלתו ולהתגבר עליה".

"חיוך שלכם שווה תוספת בריאות לחולים", סיים הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר