הסערה בקהילה האתיופית

בניגוד לבקשת הראשון לציון: כהונת הרב הדנה לא הוארכה

הגר"י יוסף ביקש להאריך את כהונת הרב יוסף הדנה, רבם של האתיופים בישראל, אך מנכ"ל המשרד עודד פלוס החליט לא להאריך ללא עדכון השר. בכיר: אם הרב יגיש בקשה, כהונתו תוארך (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הדנה והראשון לציון הגר"י יוסף (צילומים: יונתן זינדל ויעקב כהן - פלאש 90)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף ביקש להאריך את כהונת הגאון רבי יוסף הדנה כרבה של העדה האתיופית בישראל, אך מנכ"ל המשרד עודד פלוס סירב לקבל את בקשתו והודיע לרב הדנה שהוא מסיים את תפקידו בשל הגיעו לגיל 67.

בכירים במשרד הדתות טוענים כי נכון להבוקר (שני) הרב הדנה טרם הגיש בקשה להארכת כהונתו, אך מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי הרב ביקש באופן אישי ממנכ"ל המשרד שיאריך את כהונתו וסורב ולכן לא הגיש את הבקשה.

מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס סרב להגיב לדברים.

עם זאת הבכירים במשרד מבהירים כי "כמעט ואין ספק שאם הרב הדנה יבקש הארכה היא תאושר".

כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי שר הדתות דוד אזולאי לא עודכן במהלך לאי הארכת כהונת הרב הדנה.

הבוקר דווח בגלי צה"ל כי התנהלות הרב הדנה בפרשת החשש לאפליית אתיופים בפתח תקווה, "מתברר שלא מצאה חן בלשון המעטה בעיני צמרת משרד הדתות. הרב הדנה משלם דווקא עכשיו את המחיר, משום שהוא הגיע לגיל 67 - גיל הפרישה".

אך כעת מתברר כי עמדת ובקשת הראשון לציון ונשיא בית הדין היא להאריך את כהונתו.

במכתב ששיגר לאחרונה הגר"י יוסף למשרד הדתות נכתב בין היתר: "הרה"ג הנ"ל מכהן פאר מזה שנים רבות כרבם הראשי של עולי אתיופיה בישראל, וביודענו ובהכירנו את פעולותיו הברוכות למען העדה פריחתה ושגשוגה הרוחני, ותהילות לאל כביר מצאה ידו להוציא יקר מזולל, ולהפיץ תורה, חכמה ודעת בקרב בני העדה, והכל באצילות נפלאה ובדרכי נעם, וכפי ששמענו כמים הפנים אל הפנים כן לב האדם אל האדם, ובני העדה רואים בו את מנהיגם ומורה דרכם בענייני הלכה, השקפה ומנהג.

"והודות לכך, כל הפעילויות הקשורות לעדה, הן מבחינת בירורי יהדות והן בשאר הנושאים, נעשים על פי הנחיותיו הבהירות. וגם מקם אאמו"ר, רבינו עובדיה יוסף זצ"ל, קירבו ועודדו בהכירו את פעולותיו הברוכות".

לאחר שהרב הראשי פירט את מעלתו של הרב הדנה, הוא פונה אישית בבקשה להאריך את כהונתו: "אי לכך, ראוי ונכון הדבר להאריך את כהונתו בתפקיד "רבם הראשי של יוצאי אתיופיה בישראל", בהיות ובכך יוכל להמשיך ולהעניק מכישרונותיו המבורכים בהכירו את כל הנושאים הקשורים לעדה. ובני העדה יוכלו להמשיך ליהנות מאורו הבהיר עוד רבות בשנים".

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: "הרב הדנה הינו עובד המשרד ואין דינו כדין כל רב אלא כדין עובד מדינה שפורש בגיל 67. הרב הדנה עתיד לפרוש לגמלאות בסוף יולי מועד בו הוא יגיע לגיל (יליד ינואר 1949) וזאת לאחר עשרות שנות עבודה (החל משנת 1979).למרות שהוא חצה את גיל הפרישה כהונתו הוארכה ב-7 חודשים לפנים משורת הדין.

"ככלל מדובר בתפקיד מינהלי גם אם הוא דורש כשורים תורניים. לא ברור מניין הטענה שנוגעת לזהות שתקבע בתום המכרז שמנוסח בימים אלו בהתאמה לכישורים הנדרשים.המשרד מוקיר את העשייה הברוכה של הרב הדנה ומשוכנע שיעלה בידיו להוסיף ולתרום בנושא ועל כן נעשית חשיבה להמשך תרומתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר