התרומה של ביל גייטס למדינת בוליביה הרעבה - 100,000 תרנגולות

הייתם אומרים 'לא' להצעת תרומה נדיבה מאת ביל גייטס מייסד מייקרוסופט? - מדינת בוליביה נעלבה מהפילנתרופ המוכר, וסירבה לקבל מאה אלף תרנגולות עבור הפיות הרעבים של אזרחיה (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ביל גייטס (צילום: nrk)

אחד האנשים העשירים - והנדיבים - ביותר בעולם, הוא ביל גייטס, כידוע. אך לעתים, מסתבר, נדיבותו של מייסד מייקרוסופט לא נענית בחיוב: ממשלת בוליביה לא מעוניינת בתרומתו והשיבה לו בשלילה.

הכל החל בכך שגייטס הכריז לאחרונה על כוונתו לתרום 100 אלף תרנגולות למדינות עם רמת רעב גבוהה במיוחד, בהן כמה מדינות באפריקה, ובוליביה אחת מהן.

"תרנגולות הן תרומה יעילה בהרבה ממחשבים", נימק גייטס, "הן לא יקרות, הן יכולות להתרבות, והן מספקות אוכל והכנסה באמצעות הבשר והביצים שלהן".

אך שר הפיתוח הבוליביאני, סזאר קוסאריקו, ממש נעלב: "איך הוא יכול לחשוב שאנחנו חיים עדיין במאה ה־15, בלב הג'ונגל, ולא יודעים דבר וחצי דבר בייצור?", הוא קבל. "עם על הכבוד, שיפסיק בבקשה לדבר על בוליביה. זאת פשוט גסות רוח מצידו, במיוחד אם זה יגרום לאנשים באימפריה להסתכל עלינו כעל מקבצי נדבות".

נציג איגוד מגדלי העופות במדינה אמר אף הוא, כי "המיליארדר האמריקאי צריך להשקיע קצת זמן ולבדוק את תחום גידולי העופות במדינות השוכנות בהרי האנדים. דווקא אנחנו לא זקוקים לעופות. הענף הזה מפותח ביותר בבוליביה ואנחנו מגדלים מדי שנה 197 מיליון עופות, ומייצאים 36 מיליון עופות אל מחוץ למדינה", סיים.

עלבון הבוליביאנים מובן, בהתחשב בהתקדמות שעשתה הכלכלה הבוליביאנית תחת שלטון הנשיא הנוכחי. עדיין, כמובן, דרכה של המדינה לרווחה כלכלית עוד ארוכה. עם 40 אחוז מהתושבים שעדיין חיים מתחת לקו העוני, היא נחשבת - ובצדק - לאחת המדינות העניות בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר