ערב הבחירות בזכרון יעקב

חשיפת כיכר השבת: המועמד שמבקש תמיכה חרדית - רפורמי

ערב הבחירות בזכרון יעקב, הקהילה החרדית עדיין לא הודיעה רשמית באיזה מועמד תתמוך. בתיעוד שהגיע ל"כיכר השבת", נראה אחד המועמדים הפופולרים, זיו דשא, מצהיר על היותו רפורמי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(תיעוד: דשא מצהיר על היותו רפורמי)

דריכות בקהילה החרדית בזכרון יעקב. מחר (שלישי) צפויות להיערך הבחירות לראשות מועצת "זכרון יעקב", בהן יתמודדו ראש בראש שני המועמדים זיו דשא ועלוית פרוינד. דשא, בו שוקלים לתמוך חברי הקהילה החרדית - כך נחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת" - מצהיר על עצמו כרפורמי.

לפני כחודשיים, בחר ראש המועצה הקודם אלי אבוטבול להתפטר מראשות המועצה בעקבות חקירה משטרתית המתקיימת כנגדו ופתח משרד עורכי דין. שישה מועמדים הודיעו על כוונתם לרשת את כסאו ושני המובילים לזכות בבחירות שיתקיימו מחר הם ראש מנהלת מרכז העיר של נתניה ותושבת המושבה הגברת עלוית פרוינד, ודשא - שלפני חודשים ספורים נכנס לחברות במועצת הישוב.

זיו דשא על רקע זכרון יעקב (צילום: מתוך הקמפיין וליאור מזרחי, פלאש 90)

זכרון יעקב נחשבת למושבה בעלת גוון מסורתי ורבים מתושביה דתיים ושומרי מצוות, זאת לצד קהילה חרדית גדולה ומפותחת.

בשל השפעתה של הקהילה, מחזרים שני המועמדים אחר הקול החרדי ובשבועות האחרונים נפגשו נציגי דגל התורה עם שני המועמדים שהבטיחו לסייע לקהילה החרדית.

ראשי דגל התורה בזכרון יעקב, בחודש האחרון (באדיבות המצלם)

בקרב העסקנים המקומיים חלוקות הדעות, כאשר יש המצדדים במועמדותו של דשא הזוכה לתמיכה רחבה יחסית ומנגד אחרים מעדיפים דווקא לתמוך במועמדותה של פרוינד שלדבריהם קיימה בשנים האחרונות יחסי עבודה ושיתופי פעולה משביעי רצון עם הקהילה החרדית של נתניה. הערב צפויים רבני הקהילה להתכנס ולהכריע במי לתמוך בבחירות שייערכו מחר.

עלוית פרוינד, מתמודדת מול דשא (מתוך הקמפיין)

יממה לפני הבחירות, חושף "כיכר השבת" כי אחד המועמדים המובילים זיו דשא הינו מועמד רפורמי מוצהר. לידי 'כיכר השבת' הגיע קטע וידאו קצר שבו מתרברב דשא כי הוא נמנה על חברי הקהילה היהודית המתקדמת, היא הקהילה הרפורמית, וכי היה ממקימי בית הכנסת שלהם בישוב.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מסרה הגברת פרוינד כי היא לא מאמינה בפגיעה במרקם החיים המכובד ששורר במושבה בין הדתיים והחרדים לחילונים. "מדינת ישראל יכולה להיות גאה בישוב כמו זכרון יעקב שבה פועלת ישיבה מפוארת לצידם של כוללים, בתי מדרש ובתי כנסת בשפע ללא כל נסיון של איזה צד להפריע או לכפות את אמונתו על האחר. מעשי כמנהלת החברה הכלכלית בטבריה וכראש מינהלת מרכז נתניה בשיתוף פעולה עם המגזר החרדי, יעידו על פועלי ותשומת ליבי לצרכי ציבור זה שלא יפגעו אורח חייו וצרכיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר