לקראת הסכם לסיוע האמריקני

מקור ישראלי בכיר בוושינגטון: "אפשר להגיע בקרוב לחתימת הסכם הסיוע"

שר הביטחון ליברמן נפגש בוושינגטון עם עמיתו האמריקני קרטר. מקור ישראלי בכיר בוושינגטון: "השאיפה היא להגיע להסכם כמה שיותר מהר. באופן נדיר, הפנטגון העמיד לרשות ליברמן מטוס פרטי למשך ביקורו

אורלי אזולאי, ynet | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש90)

על רקע הודעת הבית הלבן בשבוע שעבר על התנגדותו להגדלת המימון להגנת ישראל מפני טילים, נפגש היום (יום ב') בוושינגטון שר הביטחון אביגדור ליברמן עם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר. "השיחה הייתה טובה ועניינית, יש רצון להגיע להסכם כולל על הסיוע למערכות ההגנה הישראליות מפני טילים, ללא כל קשר לבחירות לנשיאות בארה"ב", מסר מקור ישראלי בכיר בוושינגטון בתום הפגישה. "יש חילוקי דעות, אבל יש גם רצון לגשר עליהם. השאיפה היא להגיע להסכם כמה שיותר מהר", הוסיף.

"הפגישה בין ליברמן לקרטר התנהלה באווירה טובה. שיתוף הפעולה הטכנולוגי והמודיעיני בין המדינות הוא הדוק", הוסיף המקור, ואף החמיא לשר הביטחון הקודם, משה (בוגי) יעלון: "מגיע לבוגי שאפו על התוכנית הרב-שנתית שהשיג. כרגע יש עוד כמה מחלוקות, בעיקר דקויות. אני מאמין שיהיה הסכם בקרוב".

אותו מקור גילה כי הפנטגון העמיד לרשות השר ליברמן מטוס פרטי לשימושו בעת ביקורו בארצות הברית: "זה נדיר, הם עשו זאת רק פעם אחת בעבר עם שר ביטחון ישראלי". הוא הוסיף כי שר הביטחון הישראלי קיבל יחס חם ממארחיו: "ליברמן לא הרגיש שהאמריקנים נבוכים או חוששים ממנו בשל התבטאויותיו בעבר".

ליברמן עצמו סירב להתראיין לכלי התקשורת, אך המקור הישראלי הבכיר בבירת ארה"ב ציין כי "הנושא הפלסטיני והיוזמות הבינלאומיות לא עלו בפגישות שנערכו בפנטגון, שעסקו בנושאים מקצועיים בלבד".

הוא הוסיף כי "ליברמן ומארחו רואים עין בעין את האיומים באזור ואת הנושא האיראני. האמריקנים מודעים לחשיבות ישראל ולכוחה".

בשיחות פרטיות בוושינגטון דיבר ליברמן על הנושא הפלסטיני ואמר כי ישראל לא תוכל לתת לפלסטינים יותר ממה שציפי ליבני ואהוד אולמרט היו מוכנים לתת בוועידת אנאפוליס. המקור הבכיר הישראלי בוושינגטון אמר עוד בעניין ההסכם על הסיוע:

מהפנטגון נמסר כי הפגישה נועדה לאשר את יחסי היבטחון החזקים בין ארה"ב לישראל, ואת מחוייבות הממשל האמריקני לביטחון ישראל. כמו כן נמסר כי שני השרים שוחחו על שיתוף הפעולה בנושא ההגנה וכן על האתגרים במזרח התיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר