מרגי מאשים: עיריית בני ברק לא רוצה להתמודד עם ילדים מיוחדים

לוועדת החינוך הגיעו הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מבני ברק שקבלו על היעדר טיפול מצד העירייה בבקשותיהם. היו"ר ח"כ מרגי תקף את העירייה על שאינה רוצה להתמודד עם הילדים הללו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

לוועדת החינוך של הכנסת הגיעו הבוקר (שלישי) הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מבני ברק שקבלו על היעדר טיפול מצד העירייה בבקשותיהם לשילוב ילדיהם במערכת החינוך בעיר. נציגי העירייה לא הופיעו לדיון למרות שהוזמנו.

אמא לילד עם צרכים מיוחדים סיפרה כי ילדה בן ה-5 לא למד במסגרת חינוכית במשך כחצי שנה משום שלא שילבו אותו במסגרת מתאימה, וגם לאחר ששולב לא קיבל טיפול של קלינאית תקשורת ופיזיותרפיסט.

אמא לילדה עם תסמונת דאון סיפרה כי לא נמצא לילדתה מוסד חינוכי מתאים בתחומי העיר בני ברק: "אין מישהו שמטפל בנושא של שילוב בעיריית בני ברק.כשבאים לעירייה בדרישות הם זורקים אותנו ממקום למקום".

אם נוספת לילד עם תסמונת דאון סיפרה בוועדה כי מנהל מחלקת החינוך של עיריית בני ברק אמר בפגישה עם ההורים כי הוא לא מטפל בנושאים הללו משום שאין לו כוח אדם ואין לו אנשי מקצוע שיכנסו לגנים ולבתי הספר. "מתברר שהעירייה לא דאגה לאנשי מקצוע לפני תחילת השנה- הכשל הוא מערכתי".

רחלי אברמזון, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך אמרה כי ישנם מקרים בהם לא נמצאים מענים ברשות המקומית ותלמידים נאלצים לצאת החוצה ללמוד ברשויות אחרות.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי שקיבל תשובות לא מספקות מנציגות משרד החינוך בדיון אמר כי הוא מבקש ממשרד החינוך להגיש לידי הוועדה בתוך 30 ימים דו"ח בדיקה על מצב שילוב הילדים עם הצרכים המיוחדים בעיריית בני ברק. "מדוע שילד מבני ברק לא יקבל את המענים שיש בכל הארץ?", שאל.

"העירייה לא רוצה להתמודד עם ילדים כאלה ולבנות להם מסגרות מיוחדות ולמעשה אמרו להם ללכת לרשויות אחרות", האשים מרגי. עוד אמר למשרד החינוך כי לא יאפשר למשרד החינוך – הרגולטור - "התייחסות כל כך סלחנית רק בגלל שמדובר ברשות חרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר