"להסתגר בבית, לכבות אורות"

המלחמה במנהרות: אזעקת צבע אדום על חדירת מחבלים

אם עד היום הופעלה אזעקת 'צבע אדום' רק בעת שיגור רקטות מרצועת עזה, מעתה תופעל האזעקה גם כאשר יתקבל מידע על חדירת מחבלים לשטח ישראל דרך המנהרות • כך זה יעבוד (חדשות צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מנהרה בעזה. ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

אם עד היום הופעלה אזעקת 'צבע אדום' רק בעת שיגור רקטות מרצועת עזה, מעתה תופעל האזעקה גם כאשר יתקבל מידע על חדירת מחבלים לשטח ישראל דרך המנהרות.

לפי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", על היוזמה החדשה הוחלט בפיקוד העורף ובאוגדת עזה, כאשר האזעקה שתופעל תהיה זהה לזו שהושמעה עד היום.

אז איך זה יעבוד? ברגע שיתקבל מידע במערכת הביטחון על חדירת מחבלים לאזור מסוים, תופעל באותו אזור אזעקת 'צבע אדום'. במקביל לאזעקה, התושבים יקבלו הודעת סמס, בה ייכתב: "עקב חדירת מחבלים מתבקשים התושבים להסתגר בבית ולכבות אורות עד הודעה חדשה".

בנוסף, מלבד האזעקה וההודעות שיישלחו, רכזי הביטחון ביישובים אליהם תבוצע החדירה, ישמיעו הודעות אזהרה במערכות הכריזה.

ב"ידיעות אחרונות" צוטט גורם צבאי שאמר כי "המשימה העיקרית שלנו כיום היא הגנה על היישובים, במקביל ללחימה ההתקפית נגד הטרור. היישובים הישראליים בעוטף עזה הם נכס ראשון במעלה, ועמידתם האיתנה היא ניצחון".

"האזעקה היא חלק משלים על מנת לעורר את תשומת ליבם של האזרחים לכך שמתרחש אירוע", הוא מוסיף. "כמובן שהאזעקה תופעל באופן רגיל גם במקרה של ירי רקטות. על האזרחים להבין שלא כל אזעקה היא חדירת מחבלים".

ההחלטה על הצעד החדש התקבלה כחלק מלקחי מבצע 'צוק איתן'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר