מחזיק במידע רגיש

סוכנות המודיעין האמריקאית: יונתן פולארד עדיין מסוכן

קהילת המודיעין האמריקאית מתנגדת להסרת המעקב מפעולותיו של המרגל המשוחרר וטוענת כי הוא עדיין נחשב למסוכן במיוחד לנוכח המידע שיש בידו, הנחשב למידע רגיש עבור ארה"ב (חדשות בעולם)

יונתן פולארד (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של insideedition)

פולארד אמנם שוחרר מהכלא האמריקאי לפני כמה חודשים, אך מסתבר כי עדיין האמריקאים רואים בו גורם סיכון גבוה. "ג'ונתן פולארד עדיין מהווה סיכון לביטחון הלאומי של ארצות הברית מאחר שאם לא יהיה תחת פיקוח, הוא עלול למסור סודות צבאיים" - כך טענו בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית לוועדת השחרורים בארצות הברית בסדרת הצהרות שהעניקו ביום שישי האחרון.

לפי דיווח של ה'דיילי ביסט', שפורסם אמש (שלישי), המרגל הישראלי ששוחרר מהכלא בשנה שעברה, ביקש שוושינגטון תפסיק לעקוב אחרי המחשב האישי שלו ועל פעילותו באינטרנט לצד ביטול הצורך בענידת מכשיר GPS שמנטר את צעדיו בניו יורק, שם הוא מתגורר מאז יצא לחופשי.

לטענתם של גורמי המודיעין האמריקאים, בידי פולארד יש עדיין מידע מודיעיני רב אותו רכש לפני כשלושים שנה ועדיין הוא בעל ערך ממשי. לטענת גורמים אחרים המידע אותו העביר פולארד בזמנו עדיין נחשב לסודי ביותר ובעל ערך רב לביטחונה של ארה"ב.

לפי הטענות שפורסמו בדיילי ביסט, מומחי מודיעין אמריקאי טוענים כי פולארד יכול לדעת על מנהיגים ברחבי העולם שגויסו כבר בזמנו על ידי ארה"ב כדי לשמש כמרגלים עבורה. מידע כזה אם נמצא בידי פולארד יכול לדעתם לסכן את אותם מנהיגים ולהביא לנפילתם.

כזכור פולארד העביר מידע מודיעיני רב לידי ישראל, כגון, מדריך בין עשרה חלקים שעסק בדרכי הפעולה של הסוכנות לביטחון לאומי ביירוט תשדורות של הסובייטים, כמו גם מפרטים טכניים של לווייני ריגול צבאיים. פולארד טען כי ישראל היא ידידתה של ארה"ב והיא הייתה מקבלת את המידע הזה ממילא אך טענותיו אלו לא התקבלו והוא ריצה עונש מאסר ארוך במיוחד של 30 שנות מאסר שבסיומן הוא עדיין אינו יכול לעזוב שטח ספציפי בניו יורק וודאי אינו יכול לעזוב את ארה"ב כמו גם החמרות נוספות שנועדו כאמור להמשיך ולעקוב אחר פעולותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר