האם ישוחררו גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול?

"ישראל וטורקיה מיישרות את ההדורים" - דיווחה הכותרת של העיתון הטורקי. האם ישנו סיכוי להתקדמות במגעים להשבת גופות החיילים שבידי חמאס מ'צוק איתן', במסגרת ההסכם הטורקי? (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אורון שאול והדר גולדין (באדיבות המשפחה)

נראה כי הפעם זה רציני: היחסים בין ישראל לטורקיה עומדים ככל הנראה בפני פיוס. במסגרת ההסכם הצפוי, ישראל קיבלה הבטחה כי טורקיה תסגור את מפקדת חמאס באיסטנבול, ומהיות וטורקיה מעוניינת להישאר בקשר עם חמאס ברצועת עזה, וישראל לא מונעת קשר מדיני כזה, סוכם כי הטורקים יבטיחו שלא יתוכננו או ייצאו פיגועים של החמאס נגד ישראל או נגד ישראלים מטורקיה.

נוסף על כך, יש מאמץ שבמסגרת ההסדר יושבו מחמאס גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין, שנהרגו בצוק איתן, ולשחרור אברה מנגיסטו. אתמול דווח בחדשות ערוץ 2 כי הטורקים לוחצים על חמאס להסכים לכך כ"צעד בונה אמון". במשפחת מנגיסטו אמרו שאין לחתום על ההסכם מבלי לקבל מידע ואות חיים מאברה, המוחזק בעזה.

על פי כל הדיווחים, נראה כי ביום ראשון הקרוב, בפגישה שתתקיים בין נציגי ישראל וטורקיה, יוסדרו היחסים בין המדינות. המשמעות היא כי בתוך חודש יושבו השגרירים באופן הדדי, יוסרו מגבלות שנקבעו ויוקמו צוותים משותפים של משרד החוץ לנרמול היחסים. כמו כן, סוכם כי ישראל תאפשר לטורקיה להקים ולהפעיל תחנת כוח בעזה. שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, אמר אתמול כי הקשר בין טורקיה לחמאס יימשך בכל מקרה.

העיתון "Daily Sabah", המזוהה עם השלטון הטורקי והנשיא ארדואן, כתב בעמוד השער שלו תחת הכותרת "מה שהיה, היה - צוותי משא ומתן מתכוונים להיפגש השבוע", כי המדינות נמצאות על סף השלמת נוסח הסכם שיאפשר נורמליזציה מלאה. "נמצאות במרחק נגיעה מסופו של התהליך הארוך של נורמליזציה", אמר אתמול דוברו של הנשיא הטורקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר