נציבות שירות המדינה נגד היועצת החרדית של נתניהו

רבקה פאלוך שמשה שנים רבות כיועצת לענייני חרדים של ראשי הממשלה שרון - ונתניהו. כעת, סוכלה הכוונה לתת לה תקן רשמי בשכר, בשל ספיחי פרשת רמון הזכורה לשמצה (ברנז'ה, אנשים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רבקה פאלוך. היועצת (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המכון הישראלי לדמוקרטיה)

בכיר בנציבות שירות המדינה, כותב במכתב ששיגר אל היועץ המשפטי לממשלה כי יש לעצור את מינויה של רבקה פאלוך כיועצת לענייני חרדים וקהילה, של ראש הממשלה בנימין נתניהו. פאלוך היא ממקורביה הבולטים של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו.

עו"ד אסף רוזנברג, הממונה על המשמעת בנציבות, דורש להתחיל בהליך שימוע לקראת פיטוריה של פאלוך, ומנמק כי "מאחר שמדובר במשרת אמון שפטורה ממכרז, אז הפן הערכי הנורמטיבי של המועמדת נבדק על ידי אגף המשמעת".

"טרם מינויה", מגלה רוזנברג, "נערכה בדיקה במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובנציבות שירות המדינה בעניין קיומו של עבר פלילי או משמעתי, וכן נסיבות סיום העסקתה במשרד ראש הממשלה בתפקידה הקודם כיועצת ראש הממשלה לענייני חרדים. לאחרונה נודע על עדות שלה במשפטו של השר לשעבר חיים רמון וכי בית המשפט קבע כי נפלו פגמים בעדותה בפן הנורמטיבי".

כוונתו של בכיר הנציבות, נסובה אחורה לשנת 2007, אז הוזכרה פאלוך בפסק דין במשפטו של השר לשעבר חיים רמון, לאחר המעשה הבלתי-ראוי שביצע בלשכת ראש הממשלה. פאלוך שימשה אז עדה מטעם ההגנה. שופטי בית משפט השלום בתל אביב קבעו בהכרעת הדין לפני תשע שנים, כי "מדובר בעדויות בלתי אמינות ובלתי מהימנות, שתיאמו את גירסתן בניצוחה של פאלוך ערב מתן עדותן בבית המשפט. התיאור שתיארו לנו מופרך ובלתי סביר בעליל. מבין השלוש, הפחות מהימנה היתה פאלוך. ההתייחסות הבוטה שלה כלפי המתלוננת זועקת לשמים וחושפת את גישתה העוינת כלפיה, ללא כל הצדקה".

"בהחלט", מדגיש רוזנברג, "יש לתת משקל לקביעות של בית המשפט על פי הנוהל לגביה. יש לקחת בחשבון את העובדה שמדובר בפסק דין משנת 2007 והעובדה שמדובר בעלילה נגד מתלוננת בעבירת מוסר שיש בה כדי להטיל דופי באורחותיה של המתלוננת. כל הדברים הללו מבחינתו מחייבים בדיקה, באשר להתאמתה של פאלוך לתפקיד הבכיר והרגיש בסביבת ראש הממשלה".

אשת התקשורת רבקה פאלוך, היא אם לשבעה וחסידת גור. בבחירות האחרונות היא פעלה במטה הבחירות של הליכוד ואף השתתפה מדי פעם בישיבות היומיות של המטה, מספר העיתון דה-מרקר שמפרסם את הידיעה. היום היא גם מגישה תוכנית ברדיו האזורי "לב המדינה", ובבעלותה משרד יחסי הציבור. במסגרת הליכי קליטתה במשרד ראש הממשלה היא נדרשה לחתום על הסדר למניעת ניגוד עניינים, שבמסגרתו גם תצטרך להתנתק ממשרדה ולהפסיק לשדר ברדיו האזורי.

כזכור, פאלוך כיהנה כיועצת לענייני חרדים כבר בתקופת כהונתו של אריאל שרון כראש הממשלה במשך חמש שנים, במטרה לתחזק את הקשר של ראש הממשלה עם סיעות יהדות התורה וש"ס. עוד לפני כן, היא היתה הכתבת הפוליטית של השבועון "השבוע" (היום - שעה טובה) והנחתה תוכנית ברדיו קול חי.

ח"כים חרדים טוענים כי אינם זקוקים ליועצת שתקשר בינם לבין לשכת ראש הממשלה. חלקם גם הבהירו זאת במפורש ללשכה. מינויה לתפקיד נובע - ככל הנראה - בעיקר בשל קרבתה לשרה נתניהו אשת ראש הממשלה.

כבר לפני כחודש פנה דה-מרקר לפאלוך כדי לקבל את תגובתה להתרחשויות, אך היא סירבה להתראיין ורק הדגישה כי "שרה נתניהו לא מעורבת במינוי".

תגובת משרד ראש הממשלה: "לרבקה פאלוך ניסיון כיועצת לראשי הממשלה. מינוייה אושר על ידי כל הגורמים המוסמכים ולראייה מסמך של אפרת בכר מאגף המשמעת בנציבות שירות המדינה מ-7 בדצמבר 2015 שנשלח אל פאלוך הקובע כי 'לא נמצא בעניינך עבר משמעותי כלשהו'".

גורמים במשרד רה"מ הוסיפו לעיתון דה-מרקר, כי מינויה אושר בין היתר על ידי היועצת המשפטית של המשרד והן על ידי משרד המשפטים, ושנבדקו כל טענות העבר ונמצא שאין בהם ממש.

על רבקה פאלוך אסרו במשרד רוה"מ להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר