ליצמן: אדאג לביטוח סיעודי גם במחיר משבר ממשלתי

שר הבריאות הודיע כי ידאג לביטוח סיעודי ממלכתי כדי לסייע למבוגרים שנזקקים לטיפול סיעודי ונאלצים לפנות לשוק הפרטי. "אין שום סיבה שהילדים יאלצו גם לממן את הסיעוד של הוריהם" (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שר הבריאות,יעקב ליצמן (Hadas Parush/Flash90)

הפתרון שיקל על מבוגרים סיעודיים: שר הבריאות יעקב ליצמן, הצהיר הבוקר (חמישי) שוב כי בכוונתו להוביל ביטוח סיעוד ממלכתי, "אני בעזרת השם בהסכם קואליציוני ב-1.1.17 אדאג לכך שההסכם יכלול ביטוח סיעוד ממלכתי, אני אעמוד על כך, גם אם המשמעות של זה היא להגיע למשבר ממשלתי", את הדברים אמר ליצמן בכנס הבריאות של לשכת סוכני ביטוח שנפתח הבוקר (חמישי) בבית האופרה בתל אביב.

ליצמן התייחס למצוקה הקשה שמגיעה לפתחן של משפחות שהוריהן זקוקים לטיפול סיעודי צמוד. "אני לא הולך לוותר על זה, ואז יאלצו לחפש מתווך אחר עבור נתניהו. תפקידנו לשפר את חייהם של האזרחים הוותיקים. אנו משלמים ביטוח לאומי כל חיינו ואין שום סיבה שהילדים יאלצו גם לממן את הסיעוד של הוריהם".

דבריו של השר ליצמן דומים לדברים שאמר לראשונה לפני כחצי שנה בכינוס של שדולת הגמלאים בכנסת. הייתה זו הפעם הראשונה ששר בריאות בישראל מתחייב על הפעלת סיעוד ממלכתי, עדיין לא ברור אם בחקיקה ראשית או בתקנות, שיוציא את הקשישים במדינה מהתלות המוחלטת בשוק הביטוח הפרטי שמתאים לאנשים בעלי יכולת כלכלית גבוהה.

אם המהלך אכן יצא לפועל מדובר במהפכה בריאותית גדולה ביותר מאז חוק ביטוח בריאות ממלכתי משנת 1994 שהוביל שר הבריאות דאז, חיים רמון. ליצמן ניסה גם בעבר לקדם את הנושא אך כמובן שעמדתו כיום כשר הבריאות נותנת לו כוח רב כדי להביא את המהלך לכלל מציאות.

ליצמן התייחס בנאומו גם לנושא סל התרופות ואמר: "תפקידנו להמשיך את ביטוחי הבריאות, להגדיל את סל הבריאות, ולאפשר לכל אדם בישראל לקבל שירותים ותרופות מצילות חיים, גם אם אינן נמצאות בסל. כשר הבריאות חלה החובה עלי להוריד את המחירים האלה ולתת את האפשרות לכל אזרח הנגשה לתרופות. אני מקווה שנגיע להסכם בשבועיים הקרובים עם משרד האוצר בעניין זה, אנחנו קרובים מאוד לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר