ד"ר שלמה נס "מליץ יושר" על מוטי זיסר ז"ל

מעטים ונדירים הם האנשים המסוגלים לחלום חלומות גדולים, ונדירים אף יותר אלו שיודעים איך להגשימם, ולהפכם למציאות. מוטי זיסר היה דוגמא ומופת לזה ולזה! • ד"ר שלמה נס בדברי זיכרון (הספדים)

ד"ר שלמה נס, עו"ד ורו"ח (באדיבות המצלם)

"גדולים החולמים חלומות גדולים והופכים חלומות למציאות. גדולים העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים". (הרב משה צבי נריה)

מעטים ונדירים הם האנשים המסוגלים לחלום חלומות גדולים, ונדירים אף יותר אלו שיודעים איך להגשימם, ולהפכם למציאות. מוטי זיסר היה דוגמא ומופת לזה ולזה!

תודות לחלום שלו להקים את בנק מח עצם בישראל ובית מרכז וסיוע לחולי סרטן – חלום שבזמנו היה תקדימי, עצום וקשה ליישום. הוקמו "אורנית" ובנק מח עצם, וניצלו חייהם של אלפי אנשים(!), ועוד ינצלו רבים בעזרת ה'. אם על הצלת נפש אחת נחשב כאילו הציל עולם מלא- כמה זכויות עומדות לו למוטי- על עשייה מקודשת זו.

תודות לתמיכה ולאמון שלו בחלום של להנחיל את לימוד הדף היומי לציבור הרחב- היום זה נשמע ברור מאליו, בזמנו, זה ממש לא היה מוכר ונפוץ. הוא התחיל את "מאורות הדף היומי" בבית הכנסת שלו לזכר אביו, ומשם, כמובן בכוחם של הרב קובלסקי, עוד יזמים ואנשי רוח , צמח הדף היומי וגדל למימדים שאיש לא תיאר לעצמו.

תודות לחלום שלו להשיב לאירופה האפורה, את חייה התוססים במעורבות הכלכלית של יהודים בה - הוקמו עשרות מרכזי קניות ומלונות ברחבי מזרח אירופה. הציבור הכללי שם מביט בהערצה על היהודים שהזרימו חיים למקומות מגוריהם.

מימין: מוטי זיסר ז"ל, משמאל: ד"ר שלמה נס

הוא לא חשש מחלומות עצומים- כמו הקמת עיר חרדית בשומרון- דבר שדרש הרבה אומץ ושאר רוח, במוטי הם היו והרבה! גם אם נחל כישלונות וקשיים המשיך לעשות.

אהבתו של מוטי לניגוני מודז'יץ, הביאה אותו לחלום על חיבור חדשני עם התזמורת הפילהרמונית- ועד כמה שזה היה נשמע מופרך אז, זה קרה! והיה אירוע תקדימי, בלתי נשכח ומרגש.

ליבו היה רחב, והוא הרגיש שייך לכלל המגזרים, ובפרט למגזר החרדי ועולם התורה, החזיק וחיזק ישיבות, בתי מדרש ומאות משפחות נזקקות, מוטי היה איש של נתינה וחסד.

יש ציניקנים שיגידו, לא חכמה שאדם אמיד בעל נכסים ומעמד , תורם ועושה. אבל כולנו יודעים שהמציאות מלמדת אחרת. ראשית כי לא כולם תורמים, שנית קיים הבדל בין לתרום איזו צדקה פה ושם, גם אם היא גדולה. לבין להחליט להביא לשינוי אמיתי- לעשות טוב ולהשפיע באמת על המציאות. מוטי הפך חזון למציאות. יצר במו ידיו עשייה גדולה ורחבה להגדלת הטוב בעולם.

מוטי החל את דרכו כמורה לתנ"ך, בשתי ידיו בנה את עסקיו, והפך למעצמה. אמנם צוק העיתים והמשבר הכלכלי העולמי, פגעו בו אנושות. ועדיין, לא ניתן להתעלם מעשייתו העצומה. עולם העסקים עמד משתאה לנוכח הצלחתו ופועלו העצום. ואילו אנחנו היודעים, את כל התרומה, החסד והטוב שנעשו על ידו לצד עסקיו, מעריכים ומוקירים מאוד והיום גם מתגעגעים...

אלפי בני האדם שהבריאו ושחייהם ניצלו, אלפי לומדי התורה תודות לעשייתו, וכל האנשים תודות לו חייהם הוטבו, הרי הם מליצי יושר יותר מאלף מילים שנכתוב. פעילותו זו עומדת כחותם של אש לזכרו.

יהי רצון שפועלו ומעשיו הגדולים והטובים יעמדו לו כמליצי יושר. יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר