צרות באות בצרורות

ההסתבכות של הוברפלד: ישיבה השקיעה - ואיבדה את הכסף

כלי תקשורת בניו יורק מדווחים כי ישיבת 'רבינו חיים ברלין' השקיעה מעל 600 אלף דולר בקרן הגידור שמוריי הוברפלד ניהל עד לאחרונה - אולם לא קיבלה את כספה. משקיעים הלשינו לשלטונות? (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוריי הוברפלד (צילום: מתוך "lostmessiahdotcom")

פרשת השוחד והשחיתות בה מעורבים על פי החשד עסקנים חרדים, ממשיכה להסעיר את ניו יורק. הבוקר (חמישי, שעון ארה"ב) דיווח ה"אובזרוור" כי ייתכן ופקחי ה-FBI שפשטו אמש על משרדי קרן הגידור - שאחד ממנהליה עד לאחרונה היה המיליונר החרדי מוריי הוברפלד - בודקים לא רק את החשדות סביב פרשת השוחד, אלא מרחיבים את החקירה לתחומים נוספים לאור העובדה שהכנסותיה של הקרן צנחו בחודשים האחרונים.

העיתון חושף כי משקיעים יהודים בולטים התלוננו בפני ה-SEC כי הוברפלד לא עמד בהתחייבות הכספית כלפיהם ולא שילם להם את הרווחים שהבטיח. מדובר בין היתר בקרן של משפחת פרוכטהנדלר וכן בישיבת "רבינו חיים ברלין" שעל פי הפרסום באו בטענות כלפי הוברפלד כי הוא חייב להם סכום של מעל 600,000 דולרים, אותם הפקידו אצלו בשנת 2014.

במכתב שנחשף בדיווח ונשלח על ידי עורך הדין ניל סיימון המייצג את משפחת פרוכטהנדלר וכן את קרן הישיבה, הוא דורש בשמם מהוברפלד להשיב את כספם. מי שייצג את הקרן המשפחתית וכן את קרן ההשקעות של הישיבה מול הוברפלד, הוא אברהם פרוכטהנדלר.

מכתב עורך הדין של הישיבה שנחשף היום באובזרוור (observer.com)

על פי הדיווחים, המשקיעים היו בטוחים כי יקבלו את כספם חזרה מכיוון שקרן "פלטיניום" פרסמה כי בבעלותה הון רב, כאשר ההערכות בשוק הפיננסים היו כי שוויה הוא מעל מליארד דולרים. לתדהמתם, התברר כי ייתכן והקרן סובלת מקשיי נזילות.

יצויין כי קרן הגידור שבבעלותם של הוברפלד ודייויד בודנר (מגדולי התורמים לעולם התורה) נחשבה למצליחה ומשגשגת ועמדה בשורה אחת לצד קרן ההשקעות של המיליארדר ישראל איזי אנגלנדר (גדול התורמים לחסידות באבוב) הנחשבת אף היא למצליחה מאוד.

לדברי פרשנים כלכליים, דווקא התשואה הגבוהה במיוחד לצד הביצועים המעולים במשך תקופה ארוכה של הקרן, היו צריכים להעלות נורות אזהרה בקרב המשקיעים, מאחר והדבר היה נראה כ"מושלם מידי". ביום רביעי, במהלך דיון בבית המשפט, הביע השופט תמיהה אם הקרן אכן שווה מיליארד דולר כפי שנטען.

ישיבת רבינו חיים ברלין. השקיעה מעל חצי מיליון דולר בקרן הגידור (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

העיתון מציין בדיווח כי ההלשנה או בלשון הקהילה היהודית "מסירה", נחשבת לפשע חמור במיוחד בקרב הקהילה. "זהו הפשע הכי נתעב להלשין על החבר שלך", מצטט העיתון גורמים בקהילה שמזכירים כי "יהודי דתי מתפלל 3 פעמים ביום בתפילת העמידה ולמלשינים על תהי תקווה. אם משפחת פרוכטהנדלר הגיעו לכך סימן שכבר לא היתה להם ברירה אחרת להשיב את כספם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר