דרמה בממלכה

תוצאות המשאל: רוב בבריטניה בעד פרישה מהאיחוד האירופי

דרמה של ממש בבריטניה, לאחר ספירה של כ-70 אחוז מקולות המצביעים במשאל העם ובניגוד לסקרים שפורסמו, מובילים אלו שבעד פרישה מהאיחוד האירופי ב-4 אחוזים (חדשות, עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

בריטניה עוזבת את האיחוד האירופי. במשאל עם שנערך אתמול (ה') למרות שהסקרים הצביעו על יתרון מובהק למחנה ההישארות, התוצאות היו שונות לחלוטין. מספירת הקולות בשלב זה עולה כי 52% תמכו בעזיבה, ואילו 48% בלבד הצביעו הישארות מה שככל הנראה תהיה גם התוצאה הסופית.

למעלה מ-46.5 מיליון בריטים התייצבו בקלפיות והצביעו. בלונדון נרשם יתרון גדול מאוד לתומכי ההישארות באיחוד, גם סקוטלנד הצביעה לטובת הישארות - אבל ברוב האזורים האחרים נרשם יתרון בולט לתומכי העזיבה, שבסופו של דבר הביא לתוצאה הסופית שאת תוצאותיה ינתחו הפרשנים עוד תקופה ארוכה.

כפי שדיווחנו אתמול ב"כיכר השבת" גורמים בקהילה היהודית אמרו כי הם בעד העזיבה של האיחוד "מרבית הקהילה החרדית תצביע לכאורה בעד ההתנתקות והיציאה מהאיחוד האירופי", העריך גורם המעורה בקהילה בשיחה עם "כיכר השבת".

הגורם ציין את עמדתו של הרב אליקים שלזינגר ראש ישיבת הרמה שהורה להצביע לצאת מהאיחוד האירופי ונימק זאת בכך שאיחוד של הגויים הינו בדרך כלל רע עבור היהודים. הוא הוסיף ואמר שההצלחה והשמירה של היהודים הייתה תמיד במדינות קטנות ולא בגדולות ומאוחדות.

גם ראש ישיבת גייעטסד רבי אברהם גורביץ הורה לתלמידיו להצביע כך, זאת כאשר ישנם גם רבנים אחרים שסברו אחרת.

הדרמה הפוליטית הביאה איתה גם טלטלה בשווקים כאשר הפאונד צנח לשפל של 31 שנה והחשש הוא כי המהלך יביא לקריסה נוספת. גם בשווקי המזרח נרשמו מאז שעות הבוקר ירידות שערים בשל הטלטלה באירופה ונראה כי גורל דומה צפוי גם בבורסות אירופה וארה"ב.

הכלכלנים סבורים כי להכרעה על עתיד בריטניה תהיה השפעה על הכלכלה העולמית כולה - הפרישה שעשויה להביא לטלטלה הרבה מעבר לגבולות האיחוד האירופי. בריטניה היא המדינה הראשונה שפורשת מהאיחוד האירופי, ופרישתה היא המכה הקשה ביותר שניחתה על גוש המדינות האירופי מאז הקמתו.

בריטניה היא הכלכלה השנייה בגודלה באיחוד ומהכוחות הצבאיים הגדולים ביותר בו, ומדינות נוספות באיחוד עשויות ללכת בעקבותיה ולערוך משאל עם על פרישה מהאיחוד מה שיכול להביא בסופו של תהליך לקריסתו של האיחוד כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר