הכלכלה משפיעה

חוסר וודאות בקהילה היהודית בבריטניה בשל תוצאות המשאל

בקהילה היהודית בבריטניה חלוקות הדעות בנוגע לתוצאות משאל העם שקבע על עזיבת האיחוד האירופי. בחלק מהקהילות מרוצים מהתוצאה אך מודאגים מכך שאילי הון חרדים איבדו מהונם (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אווירת חוסר וודאות לצד חשש גדול אופפת הבוקר את בני הקהילה החרדית בלונדון זאת בעקבות ההכרעה בבחירות לטובת היציאה מהאיחוד האירופי.

"צריך להבין", מסביר ל"כיכר השבת" אחד העסקנים, "הגם שרבים מבני הקהילה תמכו והצביעו בעד היציאה מהאיחוד הרי שאין ספק שמדובר בטלטלה המשפיעה הן במובן המדיני והן במישור הכלכלי גם על הציבור החרדי".

גם אלו שהיו בעד המהלך ומביעים כעת קורת רוח עדיין ממתינים להתבהרות התמונה שכן מדובר בתפנית שעדיין עוד לא עיכלו את כל המשמעויות וההשלכות שלה.

גורם נוסף מספר על קורח רוח בסביבתם של הגאון הגדול רבי אליקום שלזינגר ראש מוסדות הרמה שהורה לתלמידיו להצביע בעד היציאה מהאיחוד שכן לטענתו היהודים מצליחים דווקא כאשר יש פירוד בין האומות.

גם בקרב בני קהילתו של הגאון רבי אברהם גורביץ מגייטסהד שורר סיפוק, מורם ורבם הורה אף הוא להצביע בעד היציאה מהאיחוד מה שאכן קרה לבסוף. מנגד, מזכירים אחרים כי כבר הבוקר בלבד השפיעו הבחירות לרעה על איתנותם הכלכלית של רבים מעשירי לונדון בהם נגידים מופלגים התורמים הון רב להחזקת מוסדות התורה וארגוני החסד.

אלו ששוויים נאמד במאות מיליוני שטרלינג, ערך ההון שלהם נפל בצורה משמעותית בשל ירידת שער הלירה שטרלינג האנגלית. בנוסף, רבים מהם שמחזיקים בבעלות בחברות הנסחרות בבורסה הפסידו אף הם ממון רב בשל הקריסה בשוק המניות במדינה.

רק היום הפסידו הטייקונים החרדים אליש אנגלענדער, חיים משה פעלדמאן, ליו נאווי, מתי קראוס, אליעזר פרענקל והאחים פרישוואסער מיליונים רבים ובקהילה היהודית מקווים ומתפללים שבקרוב תשוב היציבות והם יתאוששו מהמשבר ומאי הוודאות.

כזכור, החליטו אתמול (ה') הבריטים לאחר משאל עם ברוב של 51.9% לעזוב את האיחוד האירופי. המהלך עורר סערה אדירה באירופה וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון הודיע מוקדם יותר על התפטרותו מתפקידו בשל התוצאות שמהוות כהצבעת אי אמון בו.

כאמור, הדעות בקהילה היהודית חלוקות בנושא ועדיין מוקדם לגבש דעה מוחלטת האם היציאה מהאיחוד האירופי תתברר כטובה ליהודים או כרעה ליהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר