מאות בחורי ישיבה ואברכים בזיץ מיוחד בקבר דוד המלך

בעל המנגן ר' שמואל גריינמן התארח במרכז המוזיקה היהודית בהר ציון - "מים" לזיץ ישיבתי מיוחד בהשתתפות מאות בחורים ואברכים • צפו בקטעים מיוחדים מתוך השירה המרגשת (מוזיקה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שמואל גריינימן במרכז מים (באדיבות מרכז מים)

כ-450 בני ישיבה ואברכים זכו לערב מרומם במרכז "מים" לתרבות יהודית בהר ציון בירושלים, קומזיץ נדיר מסוגו עם בעל המנגן, ר' שמואל גריינמן.

את המופע פתח ר' אבי וויס מי שמכונה "תלמיד" של ר' שמואל, במגוון ניגונים ידועים ומיד לאחריו עלה על הבמה באולם העתיק בין ה-900 שנה - המלא עד אפס מקום - ר' שמואל גריינמן בליווי נגנים כשהוא נותן את קולו בשירה אדירה והקהל מצטרף אליו ברגש רב.

מרכז "מים", המופעל על ידי ישיבת התפוצות השוכנת במתחם, לקח על עצמו את נושא קידום התרבות היהודית בהר ציון, במטרה לחזק את הקשר של כלל הציבור לציון קבר דוד המלך ולמורשתו התרבותית עם דגש על הופעות נפרדות שמאפשרות לאלו המעוניינים ליהנות מהמוזיקה ללא בעיות הלכתיות ורוחניות.

לאחר כשעה מתחילת המופע, עלה אל הבמה הגאון ר' יצחק גולדשטיין שליט"א מראשי ישיבת תורת ישראל - התפוצות , ועמד במילים קצרות, על ההיסטוריה בת חמישים השנים של הישיבה במתחם וייחודיותה של הישיבה כמי שמעודדת את לימוד התורה מתוך שמחה, כיאה לישיבה השוכנת על קברו של דוד מלך ישראל, שעסק בנגינה כדרך בעבודת ה'.

ראש הישיבה הודה במילים נרגשות למאות המשתתפים, תוך שהוא מזמין אותם להצטרף לרוחה המתחדשת של הישיבה, כישיבה המיועדת לכלל הציבור הרחב, ועמד על התפתחותה המזהירה של ישיבת "תורת ישראל" שע"י התפוצות, והצטרפותם עשרות בני ישיבה מובחרים אליה בשנים האחרונות. לאחר מכן חזר ר' שמואל אל הבמה והזיץ נמשך במלוא העוצמה, תוך שהוא משלב בין השירים בסיפוריו הידועים והמרגשים.

לקראת אמצע המופע ר' שמואל הפתיע את הקהל, כשהוא מזמין אל הבמה את הזמר אלי פרידמן, והם ביצעו יחדיו כמה משיריו המפורסמים. לאחר מכן הוזמן להצטרף אל השירה "תלמיד" מפורסם נוסף של ר' שמואל, נפתלי קמפה, שריגש את הקהל בביצועים משותפים עימו.

לקראת סיום הקומזיץ שארך כ-4 שעות, פצח הקהל בריקודים לצלילי השיר "דוד מלך ישראל חי וקיים" שהבהיר לכל שהקשר בין העם לדוד מלכו חזק מתמיד.

כל אותה העת - מחוץ לאולם- התכבד הקהל בצ'ולנט ומבחר של מאכלי שבת ושתייה קלה. בסיום האירוע ציינו המשתתפים לטובה את הישיבה, ומרכז "מים" מארגני האירוע על ההפקה המשובחת והמאורגנת, לתועלת הציבור.

ממרכז "מים" נמסר כי הם מקיימים מידיי שבוע בליל שישי אירועי מוזיקה בסגנונות שונים על מנת להביא להשתתפות מגוון קהלים אל המתחם. וכי הם מזמינים את הציבור לבוא בכל שבוע וליהנות מהפעילות, המתקיימת בעלות סמלית לכיסוי ההוצאות בלבד.

כזכור, לפני כשלושה חודשים קיים הזמר אלי פרידמן, קומזיץ איכותי במיוחד, בהשתתפות מאות בחורים במתחם קבר דוד המלך, שזכה להדים רבים ברחבי עולם הישיבות ואף צולם בצורה מקצועית. מארגני האירוע מקווים כי אירועים אלו יהפכו למסורת, לתועלת הכלל.

הרב יצחק גולדשטיין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר