מדד הלייקים

האיש שחזה דרך הפייסבוק את תוצאות הבחירות בבריטניה

רוצים לדעת את תוצאות הבחירות לפני כולם? מדד הפייסבוק מוכיח את עצמו אף טוב יותר מכל סקר אחר. עקיבא לם הצליח לחזות את תוצאות משאל העם בבריטניה על סמך הרשת החברתית (דיגיטל)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(פייסבוק)

אנו רואים סקרים המתפרסמים מידי פעם אך מרגישים כי סביבנו התחושה שונה לחלוטין? האם אנו צודקים? מדד הפייסבוק מלמד כי ייתכן ואכן ניתן יהיה לדעת בצורה מדויקת יותר תוצאות בחירות על פי כמות הלייקים והתגובות של המתמודדים השונים.

אתמול (ה') נערך משאל עם בבריטניה על המשך פעילותה של הממלכה באיחוד האירופי והסקרים כולם צפו כי הבריטים יצביעו בעד הישארות באיחוד האירופי מי שהצליח לחזות מבעוד מועד את התוצאות הסופיות היה דווקא עקיבא לם, עורך משנה באתר ערוץ 20 שפרסם במהלך יום חמישי הערכה על פי כמות הלייקים בפייסבוק כי תומכי ההתנתקות מהאיחוד ינצחו.

"מדד הפייסבוק הוא שיטת דגימה שאני מאמין בה. היא נוסדה בבחירות לאגודת הסטודנטים בבר אילן. שם גיליתי שהפער בין ההצבעות ובין הלייקים כמעט מושלם. בבחירות הכלליות לכנסת ה-20 בחנתי את התיאוריה שוב - על ידי דגימה של עמודי הפייסבוק של ראשי המפלגות. לפי מדד הפייסבוק, ההפתעה הגדולה של ה-18 במרץ לא הייתה אמורה להתרחש. וכמובן שגם הפעם הפייסבוק הוכיח את עצמו כתחזית טובה", אומר לם בשיחה ל"כיכר השבת".

הוא בחן את כמות הלייקים של עמודי שני הצדדים, לעמוד שדגל בהישארות היו - 537,775 אל מול 760,206 בעמוד של התומכים בעזיבה.

שני העמודים העלו סרטונים לקראת היום הגדול. להישאר זכה ב- 1K לייקים, 320 שיתופים, 83 תגובות, 7.7 אלף צפיות. לעומתו עמוד הלעזוב זכה - 880 לייקים, 678 שיתופים, 76 תגובות, 11 אלף צפיות.

הוא מצביע גם על דברים שנראים שוליים, כמות הלייקים של תמונת הרקע של העמודים זכתה לכמות שונה של לייקים: להישאר - 2.9K לייקים, 1,204 שיתופים, 618 תגובות. לעזוב - 5.5K לייקים, 1,850 שיתופים, 272 תגובות.

כמו כן גם תמונת הפרופיל זכתה ליחס שונה לחלוטין: להישאר - 236 לייקים, 207 שיתופים, 124 תגובות. לעזוב - 2.9K לייקים, 774 שיתופים, 227 תגובות.

לם שבחן את הנתונים, צפה כאמור כבר אתמול בצהריים כי מתנגדי האיחוד ינצחו, "כפי שצפיתי מראש, ניתן לראות כי ניתן לראות את תוצאות הבחירות על סמך הפייסבוק וכי מדד הלייקים אכן בעל משמעות אמיתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר