יו"ר הקואליציה תקף

"משהו בשב"כ ובמוסד הופך אותם לשמאלנים"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, הצליח לעורר בסוף השבוע סערה לאחר שאמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי "יש משהו בתפקידי ראש המוסד והשב"כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים" (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דוד ביטן (Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, הצליח לעורר בסוף השבוע סערה לאחר שאמר באירוע שבתרבות בבאר שבע כי "יש משהו בתפקידי ראש המוסד והשב"כ. משהו שם עושה אותם שמאלנים".

"קורה משהו שאתה לאורך שנים בתפקיד הזה. אני מאמין שזו התפתחות שקרתה להם במסגרת התפקיד". אמר ביטן. בהתייחסו למאיר דגן ז"ל, ראש המוסד לשעבר, אמר ביטן: "דגן היה ימני קיצוני אחרי שהוא נכנס למוסד, והוא יצא מהארגון הפוך. כולם שם שמאלנים חוץ מאבי דיכטר".

ביטן תקף גם את חברו לשעבר למפלגה, השר לשעבר בוגי יעלון, ואמר כי "הבעיה המרכזית שלו הייתה שהוא רמטכ"ל על. אנחנו לא צריכים שר ביטחון, שמשרת את הצבא במקום לשרת את המערכת המדינית. יש בעיה עם רמטכ"לים שהופכים לשר ביטחון. הם חושבים שזה לתפקיד לכל החיים".

בתגובה, אמר יעלון כי "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה, נמשכים בשיטתיות. מביש ומדאיג. אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד".

בתגובה לתגובת יעלון אמר הערב (מוצ"ש) ביטן כי "עם כל הכבוד ליעלון, מערכת הביטחון זה לא הוא, והוא זה לא מערכת הביטחון. הוא פוליטיקאי שעשה שיקולים פוליטיים קרים ונטש את הליכוד והממשלה כדי לקבל חיבוק חם מהשמאל. שלא יפחיד עם ביטויים כמו סכנה לדמוקרטיה ופגיעה במערכת הביטחון כי זה לא המצב. מערכת הביטחון שלנו טובה וחזקה גם כיום ולא רק בתקופתו".

ראש השב"כ לשעבר ח"כ יעקב פרי גינה את "ההתבטאות הבוטה של יו"ר הקואליציה שנועדה לכסות על קיפאון, פסיביות ואי-התקדמות של מדיניות ממשלת ישראל. אין בדבריו יותר מאמירה פופוליסטית ולא ראוי לתקוף את ראשי מערכות הביטחון בעבר ובהווה ולתייג את השמאל כמילת גנאי. יו"ר הקואליציה צריך להתייחס באופן אחראי לפעילות ראשי מערכות הביטחון והמודיעין של מדינת ישראל ואני קורא לו לחזור בו מדבריו".

ח"כ אראל מרגלית אמר בתגובה לדברי יו"ר הקואליציה: "יו"ר הקואליציה לא מבין שזה לא משהו ששמו להם במים, אלא המציאות שהם רואים ממרחק עין. אמירתו של ביטן היא עוד הוכחה לניתוק של מפלגת הליכוד מהמציאות ומהשטח. גם בשב"כ וגם במוסד רואים את המציאות בלי משקפת ובלי מסננת. מציע לביטן להרים את הראש מדף המסרים שמגיע ממשפחת נתניהו ולהקשיב יותר לאזהרות המגיעות מראשי מערכת הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר