בעקבות המחאה בישראל

אחרי עלילת הדם - אבו מאזן מתנצל: 'רוחש כבוד עמוק ליהדות'

לאחר שהאשים כי רבנים בישראל קראו לממשלה להרעיל בארות מים של פלסטינים כדי לגרום למותם ועורר סערה, אבו מאזן מתנצל: "אמירה חסרת בסיס, לא התכוון לפגוע ביהדות או בעם היהודי" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אבו מאזן, ארכיון (Hadas Parush/Flash90)

לאחר שהאשים רבנים בישראל כי קראו לממשלה להרעיל בארות של פלסטינים כדי להביא למותם ועורר סערה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חוזר בו ומבהיר כי הוא רוחש כבוד עמוק ליהדות כדת. את סיפור הרעלת הבארות השמיע אבו מאזן ביום חמישי בפני חברי הפרלמנט האירופי.

בהודעה שפרסמה לשכתו של אבו מאזן הלילה נאמר כי "עבאס לא התכוון לפגוע ביהדות או בעם היהודי. אחרי שהובהר כי האמירה לכאורה שיוחסה לרבנים בנוגע להרעלת בארות המים הינה חסרת בסיס, הנשיא הפלסטיני מדגיש כי הוא לא התכוון לפגוע ביהדות או בעם היהודי וזאת בהתאם לכבוד העמוק שהוא רוחש לכל הדתות ובכללן ליהדות".

כזכור, במהלך נאומו בפרלמנט האירופי אמר אבו מאזן כי "לפני שבוע קמו מספר רבנים בישראל ופרסמו הכרזה ברורה בה דרשו מהממשלה להרעיל את המים כדי להרוג פלסטינים. אין זו הסתה ברורה לרצח קולקטיבי של העם הפלסטיני? אנחנו נגד הסתה" טען אז.

בתגובה, אמר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו כי "הרבנות בישראל ואלפי הרבנים המכהנים בכל ערי ישראל, מכל העדות והחוגים אוהבים שלום ורודפים שלום כי זו דרך חיינו המונחית על ידי תורת ישראל, תורת חיים".

"רבני ישראל רואים ערך עליון בחיי אדם, אנו אמונים על המימרא כי 'חביב כל אדם שנברא בצלם'" הוסיף הרב לאו ופנה למנהיגים דתיים ברשות הפלסטינית וביקש מהם "להסתייג בהקדם מדברי ההסתה הקשים שהושמעו" כשהוא מציין כי "למנהיגים הרוחניים מכל הצדדים מחויבות עליונה לפעול להרגעת הרוחות ולהרבות שלום בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר