משפחת הדר גולדין ז"ל: ההסכם עם טורקיה - פרס לחמאס

לקראת ישיבת הקבינט שבה יאושר השבוע הסכם הפיוס עם טורקיה יוצאים קרובי סגן הדר גולדין ז"ל, סמ"ר אורון שאול ז"ל ואברה מנגיסטו למאבק ציבורי: "רה"מ ייכשל במבחן המהותי הראשון לאחר 'צוק איתן'". מחר יוקם מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה. לשכת נתניהו: "המאמצים נמשכים"

(צילום: מתוך Ynet)

הוריהם של סגן הדר גולדין ז"ל וסמ"ר אורון שאול ז"ל, המוגדרים חללי צה"ל שמקום קבורתם לא נודע, ומשפחתו של אברה מנגיסטו שמוחזק בידי חמאס בעזה, יוצאים למאבק ציבורי לקראת החתימה על הסכם הפיוס המסתמן עם טורקיה שאינו כולל את השבת בניהם. במשפחת גולדין אמרו כי "להבנתנו, בעצם החתימה על הסכם זה ראש הממשלה ייכשל במבחן המהותי הראשון לאחר מלחמת 'צוק איתן' ויעניק פרס לחמאס על חטיפת סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול". בצהריים (יום א') יוקם בירושלים מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה, ועוד לפני הקמתו יפגינו קרוביו של אברה מנגיסטו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב בתגובה כי "ישראל ממשיכה כל העת במאמצים גלויים וחשאיים, להשיב לישראל את חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין זכרונם לברכה, ואת שני אזרחי ישראל המוחזקים ברצועת עזה. ישראל לא תחדל מפעילותה זו עד למימוש המשימה".

ממשפחתו של סגן הדר גולדין ז"ל נמסר כי "במשך שנתיים מובילה משפחת גולדין קו הדוגל בהיפוך המשוואה, על מנת לגרום לחמאס לשלם מחירים על חטיפת הדר ואורון ועל שהם מחזיקים בהם כשבויים עד היום. אנחנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין מדינת ישראל וטורקיה, מנהיגת האחים המוסלמים והמדינה המשמשת פטרון חמאס בעזה. ההסכם אינו כולל את החזרת הבנים הדר ואורון לישראל, בניגוד להבטחות מפורשות מפי ראש הממשלה במשך השנתיים האחרונות. הגיע הזמן שישראל תהיה זו שתגדיר מחירים לחמאס על חטיפת והחזקת חיילים ולא כפי שהתרגלנו בשלושים השנים האחרונות - לשלם אנו מחירים כבדים לאויבינו".

ב-12:00 בצהריים יוקם מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בני משפחת שאול ייצאו לירושלים בשעה 8:30 בבוקר מפוריה עילית. ההורים יצטרפו ביום שני. אמו של אורון, זהבה שאול, אמרה הערב: "בני אורון יצא לקרב בעזה. זה שנתיים שלא חזר. בשנתיים אלה נפגשנו רבות עם ראש הממשלה ופעם אחר פעם הוא הבטיח שלא יהיה משא ומתן בלי שאורון והדר גולדין יהיו בשיח. עכשיו עומד להחתם הסכם עם טורקיה. ראש הממשלה חייב לעמוד בהבטחותיו".

שאול הוסיפה: "לא ייתכן שייחתם הסכם עם טורקיה בלי שאורון והדר יחזרו הביתה. לא יהיה. אני לא מוכנה לזה. אני אומרת לראש הממשלה: אם לא יחזיר את הבנים הביתה ניאלץ לצאת ולעשות דברים שלא רצינו. נתנו לממשלה שנתיים של שקט ובשורה התחתונה שום דבר לא קרה".

בהמשך הודיעו הרצל וזהבה שאול שבימים הקרובים יקימו בני המשפחה את אוהל המחאה, בשלב הראשון עד לישיבת הקבינט בעניין ההסכם ביום רביעי. בשל מצבם הרפואי לא צפויים ההורים לשהות באוהל אולם בני המשפחה המורחבת ישהו במקום. במוצאי שבת שוחחה שאול עם לאה גולדין והזמינה אותה להגיע עמם לאוהל.

"אני אומרת לכל ההורים, היום זה אני ומחר זה אתם. לכן, אם אצא למאבק אני מבקשת מכל בית ישראל שיגיע ויעזור לנו. אני מקווה שראש הממשלה ישמע מה שאני אומרת, יחזור אליי ויאמר שהוא עומד בהבטחתו", אמרה האם. האב הרצל הוסיף כי בשיחה ביום חמישי עם ראש הממשלה טען נתניהו כי הפרסומים בדבר הקלות לעזה - הקמת בית חולים, מתקן להתפלת מים והקלות נוספות - אינם נכונים. "זו היתה שיחה ארוכה וראש הממשלה עמד על שלו שחמאס לא יקבל דבר עד השבת הבנים הביתה. אני מקווה שהוא יעמוד במילתו".

על שאלת המחיר אמרה זהבה שאול כי הוא אינו מעניין אותה. "את אורון בני לא ראיתי יותר משנתיים. לא מעניין מי יתנו ומה לא יתנו. אני רוצה את בני בכל מחיר. ביבי היה מוותר על בנו? אתה היית מוותר על בנך? לא. גם אני לא".

צור גולדין, אחיו של הדר, מסר: "אנחנו פונים לכל מי שיכול לעזור בנושא. ההודעה הזאת מראש הממשלה היא חמורה מאוד מבחינתנו ואנחנו רוצים למנוע את המהלך באופן היעיל והמהיר ביותר, כדי שכל הגורמים במערכת יתפכחו ויקחו אחריות". הוא ציין שיגיע למאהל של משפחת שאול: "אנחנו בוודאי נבוא להזדהות, אנחנו כרגע צריכים להחליט מתי ואיך. צריך להבין שיש לנו כמה מסרים אחרים, אבל בוודאי שנבוא להזדהות".

כאמור, גם משפחת מנגיסטו ופעילי מטה המאבק לשחרור אברה מנגיסטו יפגינו מחר בבוקר מול משרד ראש הממשלה בדרישה מנתניהו ומהשרים לא לאשר את הסכם הפיוס עם טורקיה לפני קבלת אות חיים ופתיחת המשא ומתן לשחרורו.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר השבוע: "אחי חולה, פגוע נפש, המוחזק בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות בידי ארגון החמאס. אברה עדיין חי. הוא האח שלי, והאח של כל אחד ואחת מאיתנו. האם שכחנו אותו? ראש הממשלה - עזור לאחי השבוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר